کد خبر: 639046
تاریخ انتشار :

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اگر قصد دارید فعالیت خود را در حوزه دیجیتال آغاز کنید یا از آن دسته از افراد هستید که شخصا زمان و توانایی لازم برای پیشبرد کمپین های دیجیتال مارکتینگ را نداشته باشید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله با چیستی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ و خدماتی که می توانیم از آن ها انتظار داشته باشیم بیشتر آشنا خواهیم شد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

یک آژانس یا شرکت دیجیتال مارکتینگ در درجه اول بر برندینگ، بازاریابی محصولات یا خدمات شما در فضای آنلاین (وبسایت، سوشال مدیا، تبلیغات و ...) تمرکز دارد. برخی خدماتی که این شرکت ها ارائه می دهند که در ادامه به آن ها می پردازیم شامل سئو (بهینه سازی برای موتور های جستجو)، طراحی وب سایت، بازاریابی محتوا، مدیریت رسانه های اجتماعی، تبلیغات آنلاین (PPC)، خدمات عکاسی و ... است.

هر چند دید سنتی داشته باشیم، باز هم باید بپذیریم که جهان اطراف ما تغییر کرده است. در گذشته برای تبلیغات سفارش تراکت می دادند و یا نهایتا تبلیغات را داخل کانال رادیویی می شنویدیم. اما دنیا به سمت دیجیتالی شدن حرکت کرده است و تغییر نکردن به معنای نابودی کسب و کار است.

با توجه به سرعت تغییرات پیرامون، باز هم افرادی هستند که اذعان می کنند چرا باید به یک آژانس برای انجام خدمات دیجیتال مارکتینگ اعتماد کنم و اصلا چرا باید دیجیتال مارکتینگ را جایگزین تبلیغات قدیمی خودم بکنم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

 

بر اساس مقاله جامعی در این باره از وبسایت ایران وب لایف، به اصطلاح رایج استفاده از ابزار و استراتژی های آنلاین برای معرفی، فروش و یا ارائه خدمات است. جالب است بدانید از میان حدود 8 میلیارد جمعیت جهان بیش از 3.3 میلیارد نفر از یکی از پلتفرم های رسانه اجتماعی استفاده می کنند و این آمار به سرعت در حال افزایش است.

متوجه میزان پتانسیل دیجیتال مارکتینگ شده اید؟ عقب نمانید!

چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ؟

 

تا اینجا با اهمیت و قدرت بازاریابی دیجیتال کمی آشنا شدیم، حال به این پرسش پاسخ دهیم که چرا باید خدمات دیجیتال مارکتینگ خود را به یک شرکت دیگر برون سپاری کنیم؟ چرا خود نمی توانیم آن را انجام دهیم؟

در جواب باید بگوییم چرا که نه، بسیاری از کسب و کار های کوچک با یادگیری اصول دیجیتال مارکتینگ، خود اقدام به اجرای فرایند های آن می کنند. اما بسیار مهم است که آموزش را اصولی ببینید نه با دو مقاله خواندن و یادگیری دو تکنیک: عمیق یاد بگیرید.

اما چرا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ؟

  1. شرکتی که تخصصش در حوزه دیجیتال است افراد حرفه ای و با تجربه ای را در اختیار دارد تا شما را به موفقیت برساند.
  2. اتلاف زمان در انجام پروژه به حداقل می رسد.
  3.  نتایج کاملا قابل اندازه گیری و کمی به شما ارائه می شود.
  4. هزینه بسیاری از تبلیغات با توجه به تخفیفاتی که دریافت می کنند ارزان تر تمام خواهد شد.
  5. لیست خدمات کمّی و کیفی در پروپوزال کاملا مشخص است و کوتاهی صورت نخواهد گرفت.

دپارتمان های یک شرکت دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ شامل دپارتمان های استراتژی (مشاوران کسب و کار)، افراد فنی مربوط به هر بخش مانند دولوپر ها، گرافیست و ...، بخش بازاریابی و فروش و مدیریت است. در حالی که تمامی این بخش ها جداگانه فعالیت دارند؛ اما در نهایت استراتژی بازاریابی آنلاین درست را برای کسب و کار شما اجرا خواهند کرد.

حوزه های متمرکز یک آژانس فول سرویس

 

می توانیم بگوییم که بصورت کلی یک شرکت دیجیتال مارکتینگ روی سه حوزه تمرکز دارد:

  1. شناخت بیزینس شما

فضای فیزیکی یا آنلاین فرقی ندارد، فروش و ارائه خدمات به یک جامعه هدف نیاز به درک عمیق و بررسی درست دارد. آژانس دیجیتال مارکتینگ باید در شناخت مخاطبین آنلاین شما حتی به لمس احساسات آن ها نیز برسد.

  1. برندینگ

اگر قبول داشته باشیم در دنیای امروز برند ها می فروشند باید برندینگ را جدی بگیریم. دیجیتال مارکتینگ راهی است که به بیشتر دیده شدن برند در فضای آنلاین کمک می کند. بسیاری از نام هایی که امروز می شناسیم مانند دیجی کالا، ایمالز، ترب و ... حتی یک آگهی در تلوزیون هم نداشتند و با این حال تقریبا اکثر جوان ها یا این برند ها را می شناسند یا از آن ها خرید داشته اند.

  1. حداکثر سازی منافع

موفقیت کسب و کار بشدت روی یک وبسایت متمرکز است و در کنار آن سوشال مدیا نیز به کمک می آید. یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس از ابتدای طراحی سایت با بهترین ابزار ها تا بهینه سازی برای موتور های جستجو و مدیریت شبکه های اجتماعی برای حداکثر سازی منافع کسب و کار کنار شماست.

خدمات اصلی آژانس دیجیتال مارکتینگ فول سرویس

امین رزاق خواه

  • سئو (SEO)

بهینه سازی برای موتور های جستجو یا سئو پل ارتباطی بین خدمات وبسایت شما و نیاز کاربر است. اگر وبسایت خود را سئو نکنید؛ باید با تبلیغات فراوان و صرف هزینه های بالا مشتری را به وبسایت خود وارد کنید و بسیاری از کاربران ناخواسته بدون خرید از وبسایت شما خارج خواهند شد.

وبسایت WebFX توضیحات جالبی در این باره ارائه داده است.

  • طراحی سایت

طراحی وبسایت جزو پایه ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ یا به نوعی اساس ورود یک کسب و کار به فضای دیجیتال است. طراحی سایت از نوع وردپرسی یا اختصاصی تفاوتی نمی کند، یک آژانس دیجیتال مارکتینگ حرفه ای بهترین نتایج را با توجه به خواسته شما رقم خواهد زد.

  • طراحی و مدیریت شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی دقیقا همان جایی می تواند باشد که جامعه هدف شما وقت خود را آن جا می گذرانند. تبلیغ هدفمند، طراحی و استراتژی مناسب برای پست و استوری بخصوص در اینستاگرام می تواند میزان فروش شما را متحول کند.

  • تبلیغات آنلاین

PPC، گوگل ادز، تبلیغات بنری و ... نرخی مشخص بر اساس هر کلیک ورودی به وبسایت شما دریافت می کنند. بهینه سازی کمپین های گوگل ادز و یا سایر تبلیغات آنلاین هم باعث بهبود نرخ بازگشت سرمایه ROI و هم سبب کمینه شدن هزینه های تبلیغات می شود.

  • خدمات عکاسی

خدمات عکاسی

عکاسی حرفه ای دقیقا نقطه ایست که حتی کسب و کار های اینترنتی هم قدرت آن را دست کم می گیرند. می توان گفت اگر تصاویر تبلیغاتی درخشان گرفته شده باشند، کار کمپین های بازاریابی آنلاین آسان تر و نتایج بهینه تر خواهند بود. از طرفی مشتری های آنلاین بر خلاف حضوری، امکان لمس و مشاهده از نزدیک محصول شما را ندارند. عکاسی با کیفیت از محصولات سبب جلب اعتماد مشتریان آنلاین خواهد شد.

به عنوان مثال عکاسی لباس یک برند نیاز به خلاقیت و تجربه بالایی دارد که آن را می توان در نمونه کار های اغلب آژانس های دیجیتال مارکتینگ حرفه ای مشاهده کنید.

این مقاله به بررسی این که دقیقا یک آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چرا به آن نیاز داریم پرداخت. با تشکر از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف و جناب مهندس رزاق خواه که برای تهیه این مقاله ما را یاری کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها