کد خبر: 639388
تاریخ انتشار :

تداوم رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در وین

ایرنا/ با آغاز دوباره دور هفتم گفت‌وگوها در وین، شرکت‌کنندگان در جلسات و نشست‌هایی در سطوح مختلف در دو حوزه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای به بحث و بررسی در مورد متون پرداختند.

تداوم رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک در وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

امروز علاوه بر جلسات کارشناسی، دیدار دوجانبه‌ای نیز میان علی باقری مذاکره‌کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه و همچنین با وزیر امور خارجه اتریش برگزار شد.
قرار است تا ساعتی دیگر ملاقات دوجانبه‌ای هم میان مذاکره‌کننده ارشد ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود. بر اساس این گزارش رایزنی‌ها و مذاکرات فردا نیز در سطوح مختلف ادامه یابد.
دور تازه مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) برای رفع تحریم‌ها از دیروز (پنجشنبه) با نشست کمیسیون مشترک برجام آغاز شده است.  باقری تاکید دارد که ایران مسیر گفت‌وگوها را بر اساس مواضع و دیدگاه‌های خودش با جدیت ادامه داده و اراده جدی برای مذاکرات جدی دارد.

«انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که سرپرستی نشست کمیسیون را برعهده دارد نیز دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، ضمن تکرار اهمیت احیای مفاد برجام عنوان کرد که یک حس تازه‌ای برای زنده‌کردن این توافق که اجرای ان به دلیل کارشکنی‌ها و اقدامات غیرقانونی آمریکا به مشکل خورده، در تمام طرف‌های مشارکت کننده وجود دارد. وی با اشاره به ضرورت واقع‌گرا بودن در مذاکرات وین عنوان کرد که تمام هیات‌ها برای رسیدن به توافق تلاش می‌کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها