کد خبر: 639622
تاریخ انتشار :

آخرین قیمت دلار و سکه / قیمت دلار / قیمت دلار امروز

آخرین قیمت دلار امروز / دلار در سراشیبی قرار گرفت

قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به روزهای قبل تغییرات محسوسی کرد و در مسیر سراشیبی قرار گرفت.

آخرین قیمت دلار امروز / دلار در سراشیبی قرار گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش پایگاه خبری مه شو: در روزهای گذشته شاهد بالا و پایین رفتن قیمت دلار بودیم، قیمت دلار در 2روز گذشته کاملا مشخص بود، ولی مجددا قیمت دلار دچار نواساناتی شد و کانال عوض کرد بنابراین باید دید در روزهای آینده قیمت دلار چگونه خواهد شد.

قیمت دلار امروز در بازار آزاد در محدوده ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته ۳۵۰ تومان کاهش یافته است.

دلار امروز در بازار آزاد در محدوده قیمتی ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد که نسبت به روز گذشته قیمت آن ۳۵۰ تومان ارزان شده است.

 

دلار امروز در بازار آزاد ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت خورد. همچنین تا ساعت تنظیم این خبر قیمت دلار در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان معامله شده است.

 

 

قیمت دلار در صرافی ملی

 دلار امروز در صرافی‌های بانکی ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان معامله شد که قیمت آن نسبت به روز  گذشته ۵ تومان کاهش یافته است.

 

تا ساعت تنظیم این خبر، قیمت خرید و فروش دلار از سوی صرافی ملی به ترتیب ۲۷ هزار و ۱۴۵ تومان و ۲۷ هزار و ۶۹۳ تومان اعلام شد که قیمت فروش آن نسبت به دیروز ۵ تومان کاهش یافته است.

همچنین، قیمت خرید یورو  ۳۱ هزار و ۳۶۱ تومان و قیمت فروش آن ۳۱ هزار و ۹۹۴ تومان از سوی صرافی ملی اعلام شد. که قیمت فروش آن نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.

یکی از عواملی که موجب شد دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، ادعایی بود که توسط شماری از معامله‌گران نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای مطرح شد.

در دومین روز هفته، اوضاع بازار به‌طور کامل در دست کاهشی‌ها بود. اسکناس آمریکایی که در ابتدای روز با توجه به تحرکات معامله‌گران در بازار پشت خطی روز شنبه، توانسته بود به نزدیکی سطح ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان برسد، به یکباره با فشار فروش مواجه شد و تا قبل از ساعت ۲ ظهر حمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان را از دست داد. رصد فعالیت معامله‌گران در انتهای شب شنبه نشان می‌دهد که دلار در این معاملات توانسته بود خود را تا محدوده ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان بالا بکشد.

 در حالی که معامله‌گران تصور می‌کردند با این اهرم می‌توانند اسکناس آمریکایی را در روز یکشنبه دچار رشد بیشتری کنند، اتفاق متفاوتی در بازار رخ داد و فروشنده‌ها قدرت را در دست گرفتند.

 پس از آنکه حمایت ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومانی از دست رفت، تا ساعت ۴ بعدازظهر فروش‌های بیشتری صورت گرفت و دلار در نهایت در مرز ۳۰ هزار تومانی قرار گرفت. این قیمت ۴۰۰ تومان کمتر از روز شنبه بود. در صورتی که دلار مرز ۳۰ هزار تومانی را از دست بدهد، ممکن است تا محدوده ۲۹ هزار و ۲۰۰ تومان عقب‌نشینی کند.

خوش‌بینی به مذاکرات هسته‌ای

به گفته فعالان، یکی از عواملی که موجب شد دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، ادعایی بود که توسط شماری از معامله‌گران نسبت به نتایج مذاکرات هسته‌ای مطرح شد. بخشی از این معامله‌گران به نقل از الجزیره عنوان می‌کردند که توافق‌هایی بین ایران و طرف‌های مذاکرات صورت گرفته است.

شاید برای گمانه‌زنی زود باشد، ولی دیروز بازار بیشتر به اخبار مثبت واکنش نشان می‌داد و به عنوان مثال اظهارات وزیر خارجه آلمان را جدی نگرفت که عنوان کرده بود پیشرفتی در مذاکرات احیای برجام صورت نگرفته است. برخی فعالان عنوان می‌کردند که شاید معامله‌گران بزرگ بازار اطلاعاتی دارندکه سایرین از آن مطلع نیستند.

 اصلاح و سودگیری ارزی

دسته دیگری از فعالان اعتقاد داشتند که افت دیروز بازار ارتباط مستقیمی با مذاکرات وین نداشته است. از نگاه آنها بازار به‌طور هیجانی در هفته گذشته در مسیر صعودی قرار گرفت و حدود ۵ درصد افزایش قیمت را به ثبت رساند.

با این حال، با کاهش هیجانات، برخی از معامله‌گران از خریدهای قبلی خود شروع به سودگیری کرده‌اند و با فشار فروش آنها از ابتدای هفته جاری، اسکناس آمریکایی در یک مسیر نزولی قرار گرفته است. در این شرایط نقطه حمایتی بعدی برای بازیگران ارزی اهمیت دارد. اگر بازار در مرز ۳۰ هزار تومانی مورد حمایت قرار بگیرد، بار دیگر افزایشی‌ها به بازار وارد خواهند شد و تلاش خواهند کرد اسکناس آمریکایی را به بالای کانال ۳۱ هزار تومانی ببرند.

گفته می‌شود یکی از دلایل افت دلار این بود که در هفته گذشته چند بار در شکستن مرز ۳۱ هزار تومانی ناکام شده بود.

 اثر بودجه بر روند دلار

بخشی از فعالان باور داشتند که انقباضی بودن بودجه زمینه‌ساز افت قیمت دلار شده است. شماری از آنها اعلام می‌کردند که هزینه‌های دولت برای سال آتی چندان افزایش پیدا نکرده است و از این جهت زمینه‌ساز کاهش انتظارات تورمی خواهد شد.

در کنار این، حذف ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی در بودجه سال ۱۴۰۱ از نگاه برخی از معامله‌گران می‌تواند زمینه‌ساز افزایش عرضه ارز به بازار شود. بازار به احتمال زیاد مفاد بودجه را طی روزهای آتی به دقت مورد بررسی قرار خواهد داد و اثرات آن بر قیمت دلار را بررسی خواهد کرد.

حداقل در روز یکشنبه مفاد بودجه نگاه بازیگران ارزی را بیشتر به سوی کاهش قیمت هدایت کرد. با افت قیمت دلار، سکه امامی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت و تا مرز ۱۳ میلیون تومان پایین رفت. افت قیمت سکه متناسب با دلار نبود و این مساله کمی تردید معامله‌گران نسبت به افت اسکناس آمریکایی را بالا برد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها