کد خبر: 639679
تاریخ انتشار :

کنایه مرندی به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام

فارس/ کارشناس مسائل بین‌الملل با رد ادعای دیپلمات‌های اروپایی درباره زمان باقی‌مانده برای بازگشت به برجام، گفت آنها باید بپذیرند که ایران چیزی کمتر از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام را قبول نمی‌کند.

کنایه مرندی به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«سید محمد مرندی» کارشناس مسائل بین‌المللی از ادعاهای اروپایی‌ها مبنی بر کمبود زمان برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرد.

مرندی بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود با اشاره به ادعای شامگاه دوشنبه اروپایی‌ها در این‌باره، نوشت: «ایران [از اروپایی‌ها] راضی نیست. مذاکره کنندگان اروپایی باید به این واقعیت عادت کنند که ایران چیزی کمتر از اجرای کامل و قابل راستی آزمایی برجام را نخواهد پذیرفت».

وی با کنایه به ادعای اروپایی‌ها درباره تلف شدن زمان بازگشت به برجام، گفت: «زمانی که ایران به تعهدات خود پایبند بود و اروپا با تحریم‌ها کودکان [بیمار و نیازمند به دارو] را می‌کشت، زمان برای این دیپلمات‌های اروپایی چندان با ارزش نبود!»

پیش از این دیپلمات‌های از تروئیکای اروپایی (آلمان، فرانسه و انگلیس) در فضاسازی جدید علیه ایران و مذاکرات وین، مدعی شده بودند که نتوانسته‌اند مذاکرات جدی با ایران داشته باشند و زمان برای بازگشت به برجام در حال از دست رفتن است.

این کارشناس مسائل بین‌المللی پیش از آن نیز طی توئیت دیگری درباره اختلاف‌ها بین متن‌های پیشنهادی از سوی گروه ۱+۴ در دور ششم و دور جدید مذاکرات وین، نوشته است: «تفاوت‌ها و تعداد پرانتزهایی که در پیش‌نویس‌های ۲۰ ژوئن وجود دارد بسیار بیشتر و گسترده‌تر از پیشنهادهای همه متون جدید است».

مرندی همچنین افزود: «ادعای خلاف آن بی‌صداقتی است. متون اضافه شده برای روشن کردن برخی مسائل و رفع تناقضات بین متون و برجام بود».

پیش از این نیز «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  با بیان اینکه آماده نیل به یک توافق خوب برای بهره‌مندی کامل از مزایای اقتصادی برجام و رفع نگرانی احتمالی طرف مقابل هستیم گفته بود برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌ها، متناسب با برجام پیگیری خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها