کد خبر: 639715
تاریخ انتشار :

نامه هیأت رئیسه و اعضای شورای عالی نظام پرستاری به رهبر انقلاب

ایرنا/ هیأت رئیسه، اعضای شورای عالی و روسای هیأت مدیره‌های نظام پرستاری در نامه‌ای از رهنمودهای راهگشای رهبر معظم انقلاب در حوزه مراقبت‌های پرستاری قدردانی کردند.

نامه هیأت رئیسه و اعضای شورای عالی نظام پرستاری به رهبر انقلاب
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به نقل از سازمان نظام پرستاری، در متن این نامه که روز سه شنبه انتشار یافته، آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم، محضر مبارک حضرت آیت الله خامنه ای مقام عظمای ولایت و رهبری (ادام الله ظله الوارف)، با سلام و عرض ادب به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، و با درود به پیشگاه امام شهدا و شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع سلامت ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س)، بزرگ پرستارتاریخ بشریت را تبریک می گوییم و از خداوند متعال دوام عمر با برکت حضرتعالی راخواستاریم.

در این نامه تصریح شده است:‌ مولی و مقتدای ما، سخنان گهربارتان به مناسبت روز پرستار ۱۴۰۰ به مثابه نفس و روح تازه ای در کالبد و پیکره جامعه پرستاری ایران اسلامی بود. ما پرستاران و مدافعین جان برکف سلامت کشور به خود می بالیم  در دورانی به سر می بریم که  تحت زعامت ولایت ولی امر مسلمین، به عنوان خادمان نظام اسلامی و پاسداران حافظ سلامت آحاد امت اسلامی می باشیم.

«امروز ما در خط مقدم جبهه دفاع سلامت با عشق به حضرتعالی، و با عشق به ایران عزیز، اسلام ناب و انقلاب عزیزمان، فداکاری می کنیم و این فداکاری را در قبال شهدای انقلاب، دفاع مقدس، مدافعین حرم بویژه سید شهدای مدافعین حرم (حاج قاسم سلیمانی) و شهدای مدافع سلامت که روزی جز همکاران نزدیک ما بودند، ناچیز می دانیم و تا هر زمان لازم باشد، تا آخرین نفرو آخرین نفس به این دفاع مقدس ادامه می دهیم.»

هیأت رئیسه، اعضای شورای عالی و روسای هیأت مدیره‌های نظام پرستاری در این نامه افزود: رهبر عزیز، فرزندان پرستار شما تا زمانی که به خاطر دارند، از حضرتعالی جز لطف، محبت و حمایت چیزی ندیده اند، بخصوص حمایت ها، رهنمودها و محبت های انگیزه بخش، انرژی بخش و روحیه افزای حضرتعالی در دوره کرونا، بارها و بارها در پیکره و کالبد خسته مان روح مجددی دمید و انگیزه هایمان را چند برابر کرد.

«سال گذشته روز پرستار، با ورود حکیمانه و راهگشایتان به مقوله ام المطالبات پرستاری یعنی قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، با مشی و مرام علی گونه، فصلی جدید، در مقوله رفع تبعیض ها و نا عدالتی، در نظام پرداخت حوزه سلامت آغاز شد؛ و قانونی که ۱۴ سال معطل مانده بود، و اراده ای برای اجرای آن در بخش زیادی از مدیران یکسونگر نبود، از محاق بیرون آمد و بالاخره آیین نامه های آن، در شورایعالی بیمه وقت و سپس در واپسین روزهای دولت قبلی، در هیأت دولت نیز تصویب شد. اما همچنان برای تأمین منابع آن بین دستگاه ها پاس داده می شد.تا اینکه دیروز در حمایتی قاطع و فریادی علی گونه، بالاخره جنب و جوش و تحرکات مرتبط با این  قانون در بین مدیران دستگاههای مسئول بوجود آمده است.»

در این نامه آمده است: حضرتعالی با نگاه دقیق، عمیق، وسیع و منظومه ای  به ارزشهای مراقبت های پرستاری، سختی های پرستاری و مطالبات پرستاران، در واقع نقشه راه، چهارچوب حرکت و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت فرزندانتان در جامعه پرستاری و نظام سلامت را ترسیم فرمودید و همگان را نیز هدایت فرمودید تا در این عرصه، حامی و همراه فرزندان پرستارتان باشند. بنابراین تمامی پرستاران ایران اسلامی، از دانشجو تا بازنشسته، رهنمودهای علی گونه تان را با گوش جان شنیدند و همچنین فرزندانتان در سازمان نظام پرستاری به عنوان نمایندگان قانونی جامعه پرستاری، که چندین سال است، نهضت مطالبه گری عادلانه را کلید زده و دنبال می کنند، نیز به عنوان فدائیان کشور و وطن عزیزمان و مدافعین خط مقدم نظام سلامت، خود را ملزم به پیگیری نکته به نکته بیانات روز گذشته امام و رهبر خویش می دانند و تا حصول نتیجه از این پیگیری مداوم دست بردار نخواهند بود. طبیعتاً همان گونه که بدرستی فرمودید، تقویت جامعه پرستاری در ابعاد کمی و کیفی، تقویت زیر ساخت های نظام سلامت و خدمت به مردم است که در صورت عدم توجه مسئولین در بزنگاهها ممکن است ضربه بخوریم.

هیأت رئیسه، اعضای شورای عالی و روسای هیأت مدیره‌های نظام پرستاری افزود: در پایان ضمن تشکر مجدد از فرامین و رهنمود های راهگشای حضرتعالی در حوزه مراقبت های پرستاری و اعلام اینکه تا حصول نتیجه آنها از پای نخواهیم نشست. از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنیم حضرتعالی و تمامی دلسوزان نظام و کشور عزیز و محبوبمان را در پناه خود محفوظ و پیروز بگرداند.

جمعی از پرستاران و خانواده‌های شهدای مدافع سلامت روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن پنجم جمادی الثانی مصادف با ۱۹ آذر روز ولات حضرت زینب(س) و روز پرستار با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها