کد خبر: 639751
تاریخ انتشار :

پیشرفت در گفت‌وگوهای ایران و آژانس/ خطیب‌زاده: دو طرف بزودی به تفاهم می‌رسند

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر داد گفت‌وگوهای مدیر کل آژانس اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

پیشرفت در گفت‌وگوهای ایران و آژانس/ خطیب‌زاده: دو طرف بزودی به تفاهم می‌رسند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه از حصول پیشرفت در گفت‌وگوهای «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی با «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد.

خطیب‌زاده در گفت‌وگو با شبکه «پرس تی‌وی» خبر داد گفت‌وگوهای جاری میان اسلامی و گروسی، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف‌ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

به نوشته پرس‌تی‌وی، سخنگوی وزارت خارجه همچنین توضیح داد: «نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما می‌توانم پیش‌بینی کنم که دو طرف به زودی به تفاهم برسند».

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها در دولت جدید ایران از دوشنبه هشتم آذرماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام آغاز شد. 

 دهم آذر ماه هیأت ایرانی به ریاست «علی باقری»، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران دو سند در خصوص رفع تحریم‌ها و موضوعات هسته‌ای به طرف مقابل ارائه کرد.

در پی درخواست طرف اروپایی برای مشورت با پایتخت‌ها تنفسی در این مذاکرات ایجاد و دوباره روز (پنجشنبه) ۱۸ آذر ماه با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام این مذاکرات از سر گرفته شد که هنوز هم در وین در جریان است. روز یکشنبه نیز جلسه کارگروه کارشناسی سوم در خصوص ترتیبات اجرایی در هتل کوبورگ برگزار شد.

ساعاتی قبل‌تر، «محمد اسلامی» رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره همکاری‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «روابط ما با آژانس باید براساس قوانین، اساسنامه آژانس، پادمان و ان.پی.تی باشد. در چارچوب قوانین روابط‌مان با آژانس برقرار است و متاثر از همین ضوابط قانونی در تعامل هستیم و آژانس هم طبق قوانین و موازین بر فعالیت‌های هسته‌ای ما نظارت دارد.»

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر همزمان با جاری بودن مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین مدعی شده محدود شدن دسترسی بازرسان این نهاد بین‌المللی «تصویر مبهمی» از برنامه هسته‌ای این کشور به دست می‌دهد. 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها