کد خبر: 639971
تاریخ انتشار :

سفیر سابق ایران در لبنان و اردن:

حضور ایران در حوزه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک نیازمند تقویت جبهه مقاومت است

دستمالچیان بیان کرد: مقاومت ابزار استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است. برای اینکه در حوزه های ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیک حضور داشته باشیم نیاز است جبهه مقاومت را تقویت کنیم.

حضور ایران در حوزه ژئوپلتیک و ژئواستراتژیک نیازمند تقویت جبهه مقاومت است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، احمد دستمالچیان سفیر سابق ایران در لبنان و اردن در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو محور مقاومت را دارای چهار مرحله تاسیس، ساختارسازی و حضور قوی و موثر در ژئوپلتیک منطقه و همچنین حرکت به سمت برتری مطلق در خاورمیانه دانست و گفت: یک کدگذاری در بین مرحله سوم و چهارم داریم که نام آن طوفان ژئوپلتیک است.

وی حضور ساختاری، قوی، موثر و تعیین کننده در تحولات منطقه را ضروری دانست و عنوان کرد: اگر زنجیره ساختاری مقاومت روزگاری از هم جدا بود، امروز به یکدیگر پیوسته است؛ از لبنان و فلسطین گرفته تا سوریه، عراق و یمن در یک هماهنگی راهبردی با یکدیگر قرار دارند. این کار مهم و اثرجاودانه به یاد مرحوم شهید قاسم سلیمانی خواهد بود.
سفیر سابق ایران در لبنان و اردن به دیپلماسی دولت سیزدهم اشاره و بیان کرد: برقراری بهترین رابطه با همسایگان و دیپلماسی اقتصادی برای ایجاد یک بازار بسیار مناسب با این کشورها از مهم‌ترین برنامه ها و اقدامات دولت جدید در ایران است. جمهوری اسلامی ایران در مرحله بسیار مهمی از نظر خیزش فناوری و صنعتی قرار گرفته است و در حقیقت ایران بهترین محصولات دانش بنیان و خدمات فنی و مهندسی مطابق با علم روز را دارد.
وی افزود: محور مقاومت و کشورهایی که در این محور قرار گرفته اند نیاز به بازسازی زیرساخت های علمی، صنعتی و فناوری دارند و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور پیشرو می تواند در این امر مشارکت کند. بازارهای محور مقاومت و همکاری های صنعتی، اقتصادی و فنی بین این کشورها شکل خواهد گرفت و این هدفی است که دولت ابراهیم رئیسی در حال پیگیری آن است.
دستمالچیان با اشاره به سمینار سفرای منطقه که در وزارت امور خارجه برگزار می شود، عنوان کرد: این سمینار در راستای ایجاد زیرساخت های لازم برای ایجاد بازارهای مشترک و صادرات علوم و فناوری به این کشورها از سوی ایران برگزار می شود.
وی درباره چالش ها و موانع بر سر راه ایران و کشورهای محور مقاومت عنوان کرد: این موضوع به نوع بینش دولت ها در ایران باز می گردد و در دولت یازدهم و دوازدهم بسیار پررنگ تر بود. دولت قبل همه فرصت ها و انرژی مملکت را در سبد برجام گذاشت اما نه برجام به فرجام رسید و نه مشکل دیگری از کشور حل شد.
سفیر سابق ایران در لبنان و اردن با تاکید بر اینکه دولتی که در ایران بر سر کار می آید باید نسبت به محور مقاومت درک و بینش درست و هم راستا داشته باشد، بیان کرد: در حال حاضر دولت سیزدهم چنین بینشی دارد. نباید فراموش کنیم مقاومت ابزار استراتژیکی جمهوری اسلامی ایران است و این منهای ایدئولوژیک بودن موضوع است. برای اینکه در حوزه های ژئوپلتیکی و ژئواستراتژیک حضور داشته باشیم نیاز است جبهه مقاومت را تقویت کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها