کد خبر: 640311
تاریخ انتشار :

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: ما هیچ مشکلی با یک توافق خوب نداریم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت اسرائیل ترجیح می‌دهد که ایالات متحده و دیگر قدرت‌ها از مذاکرات هسته‌ای با ایران کناره‌گیری کنند تا این که به ادعای او یک "توافق بد" را دنبال کنند.

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: ما هیچ مشکلی با یک توافق خوب نداریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مدعی شد: ما هیچ مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب چیز خوبی است. بهترین گزینه دوم (بعدی)، عدم توافق و تشدید تحریم‌ها و اطمینان از اینکه ایران نمی‌تواند به جلو برود. و سومین و بدترین گزینه، یک توافق بد است.

به نوشته نیویورک تایمز، اظهارات لاپید در مورد توافق با ایران در یک مکالمه ویدیویی از دفترش تنها چند ساعت پس از دیدار وی با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی بایدن منتشر شد. سالیوان در تلاش برای ایجاد آنچه که او «استراتژی مشترک» با رژیم صهیونیستی خواند، در حالی که واشنگتن مدعی تلاش برای احیای برجام است، به فلسطین اشغالی سفر کرده بود.

لاپید در مصاحبه با این روزنامه که روز چهارشنبه انجام شد، در ادامه سیاه‌نمایی مقامات رژیم صهیونیستی با هدف ترغیب غرب به اعمال فشار بر ایران و منحرف کردن مسیر مذاکرات وین، ادعا کرد: ما حق داریم از خود در برابر بزرگترین تهدیدات وجودی محافظت کنیم.

او همچنین گفت که عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی یا اندونزی فعلاً در دست کار نیست، اما مدعی شد که بحث در مورد برقراری روابط دیپلماتیک با «چند کشور» در حال انجام است.

مقامات صهیونیست بارها مدعی شده‌اند که کشورهای بیشتری به زودی به توافق‌های سازش ملحق خواهند شد، اما تاکنون هیچ توافق جدیدی اعلام نشده است.

سالیوان روز سه‌شنبه برای دیدار با مقام‌های رژیم صهیونیستی و رایزنی درباره موضوعات مورد علاقه دو طرف از قبیل ایران وارد فلسطین اشغالی شد و با «اسحاق هرتزوگ» رئیس‌ رژیم صهیونیستی و «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم دیدار دوجانبه داشت.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که دستور کار اصلی دیدار بنت و سالیوان، موضوع برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین درباره بازگشت آمریکا و ایران به برجام بود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار با مهم دانستن مذاکرات وین برای تل‌آویو اظهار داشت: این روزها خیلی مهم هستند، آنچه در وین اتفاق می‌افتد پیامدهای عمیقی برای ثبات خاورمیانه و امنیت اسرائیل در سال های آینده دارد. و به همین دلیل است که این یک جلسه به موقع است. 

او همچنین با یائیر لاپید دیدار کرد و نفر دوم کابینه رژیم صهیونیستی در توییت خود به تمجید و قدردانی از نقش آمریکا و شخص جیک سالیوان در قبال "امنیت اسرائیل" پرداخت.

ادعاهای جدید لاپید در خصوص توافق در وین در حالی است که مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر، دست‌ و پازنی‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین را تشدید بخشیده‌اند و تلاش می‌کنند تا طرف‌های مذاکره‌کننده را ترغیب به اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی کنند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا علی‌رغم پایبندی ایران به مفاد برجام، به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد و بسیاری از مقام‌های جامعه بین‌الملل و حتی مقام‌های دولت فعلی آمریکا نیز این اقدام ترامپ را عامل وضعیت کنونی برجام می‌دانند و سالیوان نیز خروج آمریکا از برجام را «فاجعه‌بار» توصیف کرده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها