کد خبر: 640398
تاریخ انتشار :

کریمی قدوسی:

مذاکره مهم نیست ؛ شد که شد ، نشد هم نشد

تهران- ایرنا-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تمجید از سیاست همسایگی دولت سیزدهم گفت:روابط و مناسبات با کشورهای همسایه در ماه های اخیر در بهترین شرایط در سالهای اخیر قرار دارد.

مذاکره مهم نیست ؛ شد که شد ، نشد هم نشد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«جوادکریمی قدوسی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا با تمجید از عملکرد دولت سیزدهم در ماههای اخیر گفت: تدبیر شایسته دولت سیزدهم، اولویت بندی و پیگیری مسائل مهم کشور بود و دپلت در این زمینه مقابله با بیماری  کرونا را در دستور کار قرار داد و این بیماری را مهار کرد.

وی افزود: این در حالی است که بر اساس نظریات کارشناسان حوزه بهداشت و درمان اگر دولت روحانی، واکسیناسیون عمومی را سر موقع انجام داده بود، امروز ۵۰ هزار نفر از شهروندان ایرانی خفته در خاک،  زنده بودند. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گام دیگر دولت سیزدهم را کنترل بازار عنوان کرد و گفت: تنظیم بخشی از بازار از جمله ارائه ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نیاز مردم هم از اقدامات مهم دولت به شمار می رود و با این اقدام تا پایان سال ۲۵ قلم کالا بر اساس نرخ تثبیت شده در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و دست واسطه ها هم در این روند قطع  می شود.

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به بسته شدن بودجه۱۴٠٠ به هر حال دست دولت باز نیست و مجبور است در چهارچوب بودجه مصوب عمل کند. در بودجه سال۱۴۰۱ دولت گامهای بلندتری را  بر می دارد و قدرت مانور بیشتری خواهد داشت. 

کریمی قدوسی با ابراز امیدواری از تحقق رشد ۸ درصد در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: ۳/۵ درصد این رشد از محل بهره وری پیش بینی شده و انتظار می رود سیستم خوابیده  اقتصاد کشور را  راه اندازی ‌کند و ۴/۵ درصد بقیه هم از محل سرمایه گذاری جدید محقق می شود. 

نناینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سیاست همسایگی دولت سیزدهم و تاکید بر لزوم افزایش و ارتقای همکاریهای منطقه ای گفت: ما الان بهترین روابط را با همسایگان داریم. بر اساس گزارش وزارت خارجه، مشکلات  ما با کشورهای همسایه ۱۰۰ درصد حل شده است و به دنبال توسعه روابط اقتصادی با همسایگان هستیم و این توسعه روابط باعث رشد اشتغال در کشور و راه اندازی تولید می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ۱۲۰ روز اخیر مسائل کشور در رابطه با ترکمنستان، قرقیزستان، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، پاکستان، افغانستان  و امارات حل شد و  امروزه در بهترین شرایط هستیم و روز به روز هم روابط بهتر می شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای اوراسیا گفت: حوزه اوراسیا ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیون نفر  جمعیت دارد و راه های زمینی هم با امنیت کامل باز است البته مشکلات جزیی هم در این زمینه  وجود دارد که دنبال رفع آنها هستیم.

نماینده مردم مشهد با بیان اینکه دولت سیزدهم شعار «اقتصاد را به مذاکرات پیوند نمی زنیم» را  به طور کامل عمل کرده است، گفت: به وزارت خارجه پیشنهاد دادم در رسانه ملی، معاون اقتصادی و دیپلماسی وزارت خارجه بعنوان نفر دوم وزارت امور خارجه با مردم صحبت کند.

وی خاطرنشان کرد: در دولت قبل چهره دوم سید عباس عراقچی بود عراقچی یعنی مذاکره؛ الان مذاکره چیز مهمی نیست شد که شد؛ نشد هم کارمان را انجام می دهیم.

کریمی قدوسی با اشاره به عملکرد تیم مذاکره کننده دولت قبل اظهار کرد: تیم قبلی به لحاظ مشی ، سیاست ، صداقتشان برای غربی ها بود و خدعه شان برای ما، در اوج مذاکرات که ۵۰ دوربین  را با خود برده بودند  و با رسانه ها شوی تبلیغاتی راه  انداختند ظریف با پیراهن سفید در بالکن هتل کوبورک کاغذهایی را در دست داشت؛ یعنی من دارم خط به خط متن مذاکره را می خوانم در حالی که هیچ نخوانده بود و خودش هم اعتراف کرد.

وی با اساره به تحلیل غلط غربیها از نوع مناسبات دولت و مجلس گفت: برخی می گویند مجلس و دولت با هم هستند و اگر به دولت فشار بیاوریم با مجلس توافق می کند و برای ما امتیاز می گیرد.  مجلس بر اجرای قانون اقدام راهبردی سخت ایستاده و هیچ کس حق مماشات در اجرای این قانون را ندارد.

کریمی قدوسی تصریح کرد:مجلس در موضع انقلابی است و هیچ کس نمی تواند از مجلس امتیاز بگیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها