کد خبر: 640428
تاریخ انتشار :

نقشه جدید اسرائیل برای جنگ با ایران ! + جزئیات

فارس/ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ با یک رسانه انگلیسی با تکرار لفاظی‌های گذشته علیه جمهوری اسلامی گفت که تل‌آویو به دنبال یک راه‌حل جامع و دائمی برای آن چه که تهدید هسته‌ای ایران خواند، است.

نقشه جدید اسرائیل برای جنگ با ایران ! + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفت‌وگوی اختصاصی با روزنامه انگلیسی «تلگراف» بار دیگر لفاظی‌های تهدیدآمیز علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

وی در این مصاحبه تصریح کرد که رژیم صهیونیستی و همپیمانان غربی این رژیم می‌بایست برای جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، یک تهدید نظامی معتبر ایجاد کنند.

لاپید که در روزها و هفته‌های اخیر تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا در جامعه بین‌الملل علیه جمهوری اسلامی فضاسازی کند، از غرب خواست تا یک تهدید نظامی «معتبر» برای رویارویی با ایران در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات «وین» برای رفع تحریم‌های ایران تعبیه کنند.

لاپید در این خصوص گفت: «اگر ایرانیان فکر کنند که جهان قصد ندارد با جدیت آن‌ها را متوقف کند، آن‌ها به سوی (تولید) بمب رقابت خواهند کرد. ما باید به وضوح روشن کنیم که جهان اجازه وقوع چنین چیزی را نمی‌دهد. باید یک تهدید نظامی معتبر روی میز باشد».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی که اخیر با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس و «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس دیدار و ملاقات کرده است در این مصاحبه در اظهارنظراتی متناقض گفت که نتیجه مطلوب رژیم صهیونیستی، حل و فصل برنامه هسته‌ای ایران از طریق مذاکره است.

لاپید در این خصوص گفت: «اسرائیل همچون پادشاهی متحده (انگلیس)، برای یک راه‌حل دائمی و جامع برای تهدید هسته‌ای ایران امیدوار است».

وی در این گفت‌وگو طرح تل‌آویو برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ارائه داد که در آن از جامعه جهانی درخواست کرده است که فشارها به جمهوری اسلامی را تشدید بخشند و گفت: «ایران باید هم از نظر دیپلماتیک و هم از نظر سیاسی منزوی شود».

رژیم صهیونیستی که علی‌رغم برخورداری از زرادخانه‌های اتمی حاضر به پیوستن به پیمان منع گسترش تسلیحات اتمی (ان‌پی‌تی) نیست، همواره از برنامه هسته‌ای ایران به عنوان تهدید جهانی یاد می‌کند.

لاپید در این مصاحبه در این خصوص گفت: «برنامه هسته‌ای ایران در صدر فهرست تهدیدات جهانی ما قرار داشته است. اظهارات (لیز) تراس وزیر خارجه (انگلیس) مبنی بر این که تمامی گزینه‌ها روی میز قرار دارد و این که این مذاکرات در وین آخرین فرصت ایران برای بازرگشت به توافق هسته‌ای است، به طرز چشمگیری حائز اهمیت است. این نشان‌ دهنده عزم اسرائیل و پادشاهی متحده برای اطمینان حاصل کردن از این است که ایران هرگز به یک سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر مدعی شد که ایران تهدید بزرگی برای پیشرفت در غرب آسیا است و ادامه داد: «در حالیکه ما در اسرائیل بر ساخت پل بین افراد متمرکز هستیم، ایران مشغول ساخت پل تروریسم از ایران از طریق عراق و سوریه به سمت مرز اسرائیل است».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بدون اشاره به تلاش صهیونیست‌ها برای تحریک جامعه بین‌الملل علیه ایران مدعی شد: «ایران و نائبان آن به طور مداوم برای تضعیف ثبات منطقه‌ای در این برهه زمانی از چالش‌های جهانی مهم تلاش می‌کنند و مهم است که به یاد داشته باشیم در این لحظه که گام‌های بزرگی برای توسعه چرخه صلح در منطقه برداشته می‌شود، ایران هسته‌ای نه تنها به یک رقابت تسلیحات هسته‌ای منجر می‌شود، بلکه این اقدامات به مفهوم آن است که تسلیحات هسته‌ای در دستان یک رژیم بنیادگرا و بی‌رحم قرار می‌گیرد و همچنین نائبان تروریستی ایران به گسترش بیشتر فعالیت‌های تروریستی خود در سراسر منطقه و کل جهان و از جمله اروپا، ترغیب می‌شوند».

لاپید در روزهای اخیر لفاظی علیه جمهوری اسلامی ایران را تشدید بخشیده است و روز پنجشنبه هفته گذشته در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی (نیویورک‌تایمز) نیز مدعی شد که تل‌آویو اسرائیل ترجیح می‌دهد که ایالات متحده و دیگر قدرت‌ها از مذاکرات هسته‌ای با ایران کناره‌گیری کنند تا این که به ادعای او یک "توافق بد" را دنبال کنند.

ادعاهای جدید لاپید در خصوص توافق در وین در حالی است که مقام‌های رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر، دست‌ و پازنی‌ها برای اخلال در روند مذاکرات وین را تشدید بخشیده‌اند و تلاش می‌کنند تا طرف‌های مذاکره‌کننده را ترغیب به اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی کنند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها