کد خبر: 640433
تاریخ انتشار :

انتقاد تند روزنامه اصولگرا از نمایندگان درباره دخالت در انتصابات دولتی

فرهیختگان/ روزنامه اصولگرا با انتقاد از نمایندگان مجلس نوشت: دخالت در انتصابات مخالف استقلال مجلس است.

انتقاد تند روزنامه اصولگرا از نمایندگان درباره دخالت در انتصابات دولتی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه فرهیختگان نوشت:

*دخالت در انتصابات دولتی توسط نمایندگان مجلس مانند موضوع اخیر انتخاب فرماندار رباط کریم درحالی رخ می‌دهد که پیش از این خردادماه امسال رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس یازدهم آنها را از دخالت در انتخاب استانداران، فرمانداران و مسائل اجرایی برحذر داشته بودند.

*اختلاف‌نظر اخیر میان نوروزی و استاندار تهران بر سر انتصاب فرماندار شهر رباط‌کریم، نخستین مورد از تلاش نمایندگان مجلس یازدهم برای انتصاب چهره‌های نزدیک به خود در سمت‌های مختلف مدیریتی حوزه انتخابیه‌شان نیست، پیش از این نیز شاهد چنین اختلاف‌نظری میان فداحسین مالکی، نماینده‌ مردم زاهدان در مجلس و سعید نمکی، وزیر پیشین بهداشت بر سر انتخاب رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بوده‌ایم.

*در ماجرای اختلاف‌نظرات موجود برسر انتخاب مدیران استانی و شهری در اکثر موارد، سهم‌خواهی‌های سیاسی عامل اصلی این اختلافات بوده است.

*تلاش نمایندگان برای ورود گزینه‌های نزدیک به خود در دولت از بین‌برنده ‌‌شأن نظارتی مجلس و اصل تفکیک قوا مصرح در قانون اساسی نیز خواهد بود.

*نمایندگان مجلس با انگیزه‌های شخصی و با هدف رای‌آوری در دوره‌های بعدی انتخابات درطول دوران مسئولیت خود تلاش دارند تا حد امکان با استفاده از ابزار قدرت خود چهره‌های نزدیک به خویش را در پست‌های مهم مدیریتی حوزه انتخابیه‌شان بر سر کار بگذارند تا راه رای‌آوری آنها برای دوره‌های بعدی انتخابات هموارتر شود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها