کد خبر: 640435
تاریخ انتشار :

گرامی‌مقدم: شعار دولت فراجناحی بر زمین مانده است

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: البته برخی شعارها از جمله دولت فراگیر نیز داده شد که در حد شعار ماند و بر زمین مانده است. دولت ایشان کاملا جناحی است و از یک سری منابع استفاده کرده است.

گرامی‌مقدم: شعار دولت فراجناحی بر زمین مانده است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، اسماعیل گرامی‌مقدم، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، درباره ارزیابی عملکرد دولت رئیسی در ماه‌های اخیر گفت: «در این چندماه‌ نمی‌توانیم ارزیابی دقیقی از دولت آقای رئیسی داشته باشیم البته دولت آقای رئیسی اقداماتی نیز داشته است و تغییراتی را در نظام بودجه، جهت‌گیری توضیع عادلانه ثروت از جمله توضیع یارانه‌ها، ثبت نام برای مسکن ملی، قطع ارز 4200 ضمن اینکه به هر حال تلاش شده است بدون توجه به حاشیه ها به کار بپردازند. اینها ورودهای دولت رئیسی است در کنار بارزترین خصلت دولت رئیسی در این 6ماه که خود را درگیر حاشیه ها نکرد. از جمله اینکه هر دولتی که سر کار می آمد تمرکز خود را به نقد و تخریب دولت قبلی اختصاص می داد. در این دولت شخص آقای رئیسی و وزرا از این اتهام مبرا هستند یعنی اینکه پرداخته شود به دولت روحانی به مامورت خود پراخته اند که از لحاظ شکلی و محتوایی قابل تقدیر است و به سوی آنچه فکر می‌کند حرکت کرده است».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او ادامه داد: «البته برخی شعارها از جمله دولت فراگیر نیز داده شد که در حد شعار ماند و بر زمین مانده است. دولت ایشان کاملا جناحی است و از یک سری منابع استفاده کرده است؛ بنابراین فکر می کنم که دولت آقای رئیسی در سفر به استان ها هم با دولت احمدی نژاد تفاوت آشکار دارد. دولت احمدی نژاد با وجود اینکه یکی از ثروت مند ترین دولت ها بود سفر های استانی اش جنبه تبلیغاتی داشت اما آقای رئیسی که سفر میکنند بنظر نمی رسد تبلیغاتی سفر برود و ضمن اینکه دست ایشان خالی است سعی میکند با مردم در ارتباط باشد تا برای آن ها اقدامی صورت بگیرد».

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» بیان کرد: «هر دولتی که نهاد دولت را در اختیار داشته باشد مهم‌ترین چالش آن عدم جذب درآمد های ارزی است و تا زمانیکه ما نتوانیم از فروش نفت و گاز و پتروشیمی درآمد های ارزی را کسب کنیم و آزاد سازی دلار های بلوکه شده ایران در کشور های مختلف را شاهد نباشیم قاعدتا خزانه ی دولت خالیست و نخواهد توانست اقدامات اساسی را برای اجرایی کردن برنامه ی ششم کشور از خودش نشان دهد».

او در ادامه درباره ماهیت و ادبیات معنایی دولت رئیسی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» افزود: «اینگونه نیست که دولت آقای رئیسی ماهیت خاصی نداشته باشد. خواستگاه این دولت از جناح راست شکل گرفته است و به آن دسته از جناح راست منتسب هست که بین جناح اعتدال و جناح تندرو این طیف ایشان را تعریف می‌کنیم. در آغاز کار نیز ایشان اعلام کرد که دولت من در حوزه اقتصادی مسائل را به تحریم‌ها گره نخواهد زد این صحبت فارغ از دست و غلط بودن که به‌نظر من غلط است در هر صورت یک نظریه برای اداره دولت هست. از طرفی کسانی را وارد دولت کرد که عملا تجربه ی اداره ی یک وزارت خانه را نداشتند و اکثرا نیرو های جوان و بی تجربه ای بودند که می تواند پاشنه آشیل دولت باشند و ضمنا به عده ای توجه کرد که به این مسائل باور دارند بدون اینکه به واقعیت های جهان نگاه کنند. آقای رئیسی انگیزه زیادی دارد که مشکلات به جا مانده از تحریم ها را حل کند و تلاش زیادی هم میکند اما در این شش ماه که نه تنها شاهد کاهش تورم نبودیم بلکه شاهد بی ارزش شدن پول ملی بودیم و این ها نشان می دهد تا مشکل اصلی کشور که فارغ شدن از تحریم های فراگیر هست هیچ دولتی نخواهد توانست برنامه های اساسی را در کشور پیش ببرد مگر اینکه زمان طولانی طی شود تا بتوانیم خرید و فروش نفت و گاز را با دور زدن تحریم انجام دهیم  توجه به خنثی سازی  شعاری بیش نیست برای اینکه صادرات سالمی داشته باشیم لازمه آن این است که بتوانیم با مسیر های مالی صحیح و بین المللی انتقال کالا و ارز را داشته باشیم. تا این اتفاق نیوفتد سخن گفتن از خنثی کردن تحریم ها حرفی بیهوده خواهد بود الان هم مقدار نفتی که میفروشیم مشخص است از راه قانونی فروش نمی رود.بنابراین الان تمامی قضاوت ها به گشایش در سیاست خارجی گره می‌خورد».

گرامی مقدم در پایان به سایت «خبر سراسری» درباره راهکار برون‌رفت از بحران در دولت رئیسی گفت: «آقای رئیسی اگر در کنار همه این تلاش‌ها و انگیزه‌ها که از خودش نشان می‌دهد اتفاق مهمی که در ماه‌های آینده با تلاش تیم وزارت خارجه یا نهاد های بالادستی ایشان بیوفتد تحریم ها برداشته شود و اقتصاد به روند عادی خود ادامه دهد آن زمان می توان شاهد نتایج عملکرد دولت بود که در آن موقعیت اقتصاد ما از فساد و بی عدالتی رهایی پیدا کند و بتوانیم ارزیابی صحیح تری از دولت داشته باشیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها