کد خبر: 640775
تاریخ انتشار :

ترس شدید رژیم صهیونیستی از ایران | بنت بدنبال یارکشی علیه ایران

فارس/ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای همیشگی این رژیم علیه ایران، خواستار اتخاذ موضع قوی‌تری علیه تهران در مذاکرات وین شد.

ترس شدید رژیم صهیونیستی از ایران | بنت بدنبال یارکشی علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، پیش از حمله بامدادی به بندر لاذقیه سوریه با رادیوی ارتش این رژیم «گلگلتز» مصاحبه کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه یادشده که امروز (سه‌شنبه) منتشر شد، به مذاکرات وین پرداخت و با بیان این ادعا که «می‌توان در پایان توافق خوبی داشت و البته که ما معیارها را می‌دانیم»، افزود «آیا در شرایط فعلی انتظار می‌رود که این اتفاق بیفتد؟ خیر، چون باید موضع قوی‌تری [علیه ایران] اتخاذ شود».

نفتالی بنت به‌رغم آنکه در ادامه اظهاراتش مدعی شد که «ایران موضع بسیار ضعیفی در مذاکره دارد»، اما در ادامه اضافه کرد: «متأسفانه جهان به‌گونه‌ای رفتار می‌کند که گویی این کشور در موضع قدرت قرار گرفته است».

 کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز با پوشش بخش دیگری از این مصاحبه گزارش داد که نخست‌وزیر این رژیم همچنین در بخش دیگری از اظهاراتش بیان کرده است: «اسرائیل دو هدف دارد که یکی از آن‌ها عقب‌انداختن ایران و دیگری جلوگیری از دست‌یابی به سلاح هسته‌ای است».

بنت در ادامه همچنین مدعی شد: «ما اقدام می‌کنیم و به دنبال درگیری نیستیم».

این اظهارات در حالی علیه ایران بیان شده است که «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر گردشی رژیم صهیونیستی، روز گذشته، در آستانه از سرگیری مذاکرات وین، برای «توافق خوب با ایران» نسخه پیچید.

لاپید روز گذشته گفته بود: «اسرائیل با هر توافقی مخالفت ندارد. یک توافق خوب، موضوعی خوب خواهد بود».

نفر دوم کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی سپس لیستی از ادعاهای بی اساس این رژیم و حامیان غربی آن علیه ایران را ردیف کرد و به ایران اتهام زد.

او همچنین مدعی شده بود «ما (رژیم صهیونیستی) با توافقی که باعث نظارت واقعی روی برنامه هسته‌ای ایران نشود و همچنین باعث نظارت روی پول ایران و شبکه ترور ایران نشود، مخالف هستیم».

اظهارات این دو مقام رژیم صهیونیستی در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که دیگر مقام‌های رژیم صهیونیستی نیز طی ماه‌های اخیر بارها ضمن انجام سفر به آمریکا و دیگر پایتخت‌های غربی، علیه ایران و مذاکرات وین رایزنی‌های فشرده‌ای انجام داده‌اند.

«علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیأت همراه صبح روز گذشته برای شرکت در دور هشتم مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ وارد وین شد.

دور هشتم مذاکرات شامگاه دوشنبه به وقت وین در هتل کوبورگ با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام از سرگرفته شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیروز در این ارتباط گفت که در مذاکرات وین سند ژوئن ۲۰۲۰ را کنار گذاشتیم و به سند جدید و مشترکی رسیدیم. باید به نقطه‌ای برسیم که نفت ایران به آسانی و بدون هیچ منعی فروخته شود و پول نفت به صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود.

این در حالی بود که در روزهای اخیر اظهارنظرهای مقام‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران و مذاکرات وین تشدید شده بود به نحوی‌ که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در اخیرا در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفت که تل‌آویو ترجیح می‌دهد که آمریکا و دیگر کشورها از مذاکرات هسته‌ای با ایران کناره‌گیری کنند تا این که به ادعای او یک «توافق بد» را دنبال کنند.

یائیر لاپید مدعی شد: ما هیچ مشکلی با توافق نداریم. یک توافق خوب چیز خوبی است. بهترین گزینه دوم (بعدی)، عدم توافق و تشدید تحریم‌ها و اطمینان از اینکه ایران نمی‌تواند به جلو برود. و سومین و بدترین گزینه، یک توافق بد است».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها