کد خبر: 640893
تاریخ انتشار :

پیش بینی العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم

شبکه سعودی العربیه به نقل از "برخی دیپلمات‌ها" با تاکید بر اینکه تنها چند هفته با رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران فاصله داریم اعلام کرد: به نظر می‌رسد که اوایل فوریه تاریخ واقعی پایان مذاکرات باشد.

پیش بینی العربیه: تنها چند هفته با توافق در وین فاصله داریم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

با توجه به اینکه دور هشتم مذاکرات هسته‌ای ایران در وین درحال برگزاری است برخی منابع دیپلماتیک به شبکه سعودی العربیه گفته‌اند به نظر می‌رسد که اوایل ماه فوریه آتی یک تاریخ واقعی برای پایان مذاکرات باشد و برنامه هسته‌ای ایران اکنون همانند سال گذشته نیست.

این منابع دیپلماتیک گفتند که ایرانی با جدیت مذاکره می‌کنند و خواهان توافقی برای فروش نفت خود هستند، اما نمی‌دانیم که تلاش‌های آنان به کجا خواهد رسید.

این منابع درخصوص ضمانت‌هایی که ایران خواستار آن‌ها است نیز خاطرنشان کردند: این مطالبات پیچیده هستند و همچنان نمی‌دانیم که چگونه از آن‌ها عبور کنیم.

شبکه العربیه در بخش دیگری نیز به نقل از چند دیپلمات تاکید کرد: تنها چند هفته با رسیدن به توافق درخصوص برنامه هسته‌ای ایران فاصله داریم.

هشتمین دور از گفتگو‌های رفع تحریم عصر روزدوشنبه ۶ دی با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت که تاکنون پیشرفت‌هایی در مذاکرات وین طی هفته‌ی اخیر حاصل شده است.

وی در ادامه عنوان کرد، هنوز برای گفتن این‌که پیشرفت در مذاکرات تا چه حد بنیادی است، زود است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایران باید در زمینه برنامه هسته‌ایش خویشتن‌داری و در وین از خود فوریت نشان دهد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها