کد خبر: 641234
تاریخ انتشار :

علی صوفی مطرح کرد: نقش مجلس هفتم و احمدی‌نژاد در ماجرای بنزنین

علی صوفی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: مجلس هفتم به ریاست آقای حدادعادل اعلام کرد می‌خواهیم به مردم عیدی دهیم و از سال آینده قیمت بنزین اضافه نخواهد شد این کار کارشناسی شده نبود و پوپولیستی بود و معلوم بود که آینده ندارد و حساب‌شده نیست.

علی صوفی مطرح کرد: نقش مجلس هفتم و احمدی‌نژاد در ماجرای بنزنین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، علی صوفی فعال سیاسی اصلاح طلب و وزیر دولت اصلاحات به سایت «خبر سراسری» درباره طرح اخیر سهمیه بندی بنزین گفت: «بودجه سال1401 یک بودجه انقباضی است و برای کاهش تورم این سیاست اتخاذ می‌شود،‌ دولت روحانی هم ابتدا برای اینکه تورم را تک‌نرخی کند اقتصاد انقباضی را پیش گرفت که آسیب‌های جدی نسبت به معیشت مردم وارد کرد و عموما این سبک بودجه درآمد سرانه را کم می‌کند و قدرت خرید مردم را هم کاهش می‌دهد. بودجه1401 با همین رویکرد انقباضی بسته شده است در نتیجه در قالب طرح هایی از این دست یعنی تغییر روش توضیع کالا ها شاهد این هستیم که دولت تظاهر می کند به مردم کمک کند اما در اصل اینطور نیست و باز دولت دست در جیب مردم می‌کند یعنی برای کسب درآمد طرح هایی را در زمینه ی حامل های انرژی، بنزین و... ارائه می‌کند که ظاهر قضیه این است که یک عده از کسانیکه ماشین ندارند یارانه را به آنها دهند اما کسانی که ماشین دارند قطعا ضرر خواهند کرد و ماهی 60لیتر بنزین با نرخ 1500تومان را حدودا از دست خواهند داد».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او ادامه داد: «در مجموع اگر ما تعداد کارت های سوختی که در دست مردم هست را در نظر بگیریم بعد ببینیم با این سیاست دولت آن وقت این دولت چقدر درآمد از جیب مردم خواهد داشت، مردمی که یارانه را دریافت می کنند اما با این سیاست دولت، 15هزار میلیارد تومان کسب می کند. این ها کمک به مردم نیست».

این فعال سیاسی در ادامه نسبت به طرح افزایش پلکانی قیمت بنزین در دولت خاتمی به سایت «خبر سراسری» گفت: «این طرح در دولت آقای خاتمی نبود در برنامه سوم توسعه بود؛ یعنی تا جایی که خاطرم هست این طرح از برنامه سوم شروع شد و دولت آقای خاتمی مجری آن بود و بر طبق آن قرار بود که هر سال درصد مشخصی به قیمت بنزین افزوده شود تا در دو برنامه بتوانیم قیمت بنزین را با قیمت واقعی یکی کنیم و فشار هم به مردم نیاید اما مجلس هفتم به ریاست آقای حدادعادل اعلام کرد می‌خواهیم به مردم عیدی دهیم و از سال آینده قیمت بنزین اضافه نخواهد شد این کار کارشناسی شده نبود و پوپولیستی بود و معلوم بود که آینده ندارد و حساب‌شده نیست».

صوفی در پایان درباره وضعیت بنزین در دوره احمدی‌نژاد گفت: «چندسال بعد آقای احمدی‌نژاد تصمیم گرفت و یک‌جا بنزین را گران کرد و نسبت به درصدهای اضافه‌شده بسیار بالاتر بود و یک شوک اقتصادی به کشور وارد شد و نتیجتا قیمت حمل و نقل بالا رفت و با طرح احمدی‌نژاد تورم زیاد شد و دیدیدم که با این تصمیمات غلط در راستای هدفمند‌کردن یارانه‌ها که مجلس نیز با آن مخالف بود از مسیر اصلی این طرح خارج شدند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها