کد خبر: 641286
تاریخ انتشار :

دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبری

دفاع جانانه ماموستای کُرد از نظام و رهبری
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

مشرق نوشت: ماموستا ملا فائق رستمی امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اخیراً در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مولوی عبدالحمید در سیستان و بلوچستان به طرح مسائلی پیرامون مذهب شافعی پرداخته و در ادامه با اشاره به خدمات بزرگ نظام اسلامی نوشته است: کردستان به برکت انقلاب اسلامی امروز مهد علمای برآمده از دل مردم و مردم پایه است. مردمی که باجان و دلشان در ساختن مساجد و حجره ها برای اعتلای دین اسلام و پرورش طلاب، خالصانه و خاضعانه از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزند، والحمدالله هرروز بیشتراز پیش حجره‌های ما زیادتر وغنیتر میشود، بدوراز هرگونه مشکل و یا گرایش خاص (افراط گرایی مذهبی).

او همچنین می‌افزاید: آنچه بگواه تاریخ شاهد هستیم، این است که کردستان مردمی مهربان و متحد دارد، مردمی که سالیان سال، چه شیعه و چه سنی در کنارهم به دور از هر گونه اختلاف و تنازعی زندگی می‌کنند و الحمدالله هیچ مانعی یا نقشهای از طرف دشمنان نتوانسته و نخواهد توانست این اخوت وبرادری را مکدّر و متفرّق کند.

ماموستا رستمی تصریح می‌کند: پرواضح است که ماموستایان ما دولتی نیستند، بلکه دولت‌خواهند، چراکه دولت همان انتخاب ملت است و این دولتی که خود مردم انتخاب کرده اند؛ ماموریت دارد تا به مشکلات مردم رسیدگی کند، واینجاست که باید گفت ماموستاهایمان دولتخواه هستند و وظیفه دارند همچون پلی ارتباطی مشکلات مردم را از تریبون مسجد مخصوصاً مسجد جامع به گوش مدیران دولتی برسانند، نه اینکه این تریبون مقدس را محلی برای مطالبه هواهای نفسانی و مطامع شخصی خود قرار دهند، و بلعکس فعالیت‌های دولت مردان و خدمات نظام را به مردم اطلاع دهند.

به گزارش رسا، در ادامه نامه این پیشوای سنی که در نماز جمعه این هفته سنندج قرائت شد، آمده است: جا دارد بنده اعلام نمایم۸۷ درصد مدیران ارشد ادارات کل، سازمانها و نهادها، از نیروهای بومی استانی بوده و ۶۸ درصد آن از عزیزان اهل سنت می باشد. الحمدلله و المنه خدمات این عزیزان به کل استان از مرکز استان تا دورترین نقطه مرزی حائزاهمیت است، که این فقط جزیی از اعتماد نظام به این استان ونخبگان آن است. در سال جاری نیز شاهد انتصاب و اعتمادی مهم توسط مقام معظم رهبری در استراتژیک ترین یگان نظامی کشور یعنی فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به امیر دریادار شهرام ایرانی که از فرزندان شایسته استان کردستان هستند در پست فرماندهی بودیم، و حقیقتا این حجتی بود برای همگان وجوابی برای کسانی که می‌گویند: چرا از اهل سنت در پستهای کلیدی و نظامی استفاده نمی شود؟

ویا مورد دیگر که توسط ریاست محترم جمهوری بعنوان مشاور درامور اقوام ومذاهب انتخاب گردید؛ جناب ماموستا دکتر عبدالسلام کریمی از فرزندان شایسته کردستان و اهل سنت هستند. یقین است که در نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری فرزانه و شایسته آیت الله خامنه‌ای مدظله العالی تعصب و تبعیض نیست.

*این نامه شجاعانه و عمارگونه ماموستا رستمی نه تنها برای علمای اهل سنت که البته برای روحانیون حوزه علمیه و خواص سیاسی کشور نیز محل درس و عبرت است.

چه اینکه نظام اسلامی ما به گفته مقام معظم رهبری در تهدید "تبلیغات نارسای مسئولان" است و به "جهاد تبیین" نیاز دارد.

بدیهیست که اگر در مقابله بین تبلیغات نارسا و جهاد تبیین، اولی پیروز شود؛ نه تنها خدمات نظام دیده نمی‌شود بلکه ذهن مردم نیز مخدوش خواهد شد و این مسئله به نفع هیچکس نیست.

یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که امثال آقای ظفرقندی که در اپیزود قبل به اظهارات آنها اشاره شد بایستی در محضر امثال ماموستا رستمی زانو بزنند و درس حفظ حرمت و عقلانیت حکومتی را یاد بگیرند.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها