کد خبر: 641576
تاریخ انتشار :

احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین

فارس/ خبرنگار روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در توییتی از احتمال اعمال برخی محدودیت‌ها در تعداد مقامات حاضر در نشست‌های وین به دلیل همه‌گیری کرونا که اکنون در اروپا در حال گسترش است، خبر داد.

احتمال کاهش تعداد مقامات حاضر در جلسات مذاکراتی در وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«لارنس نورمن» در این خصوص نوشت: چیزی نیست که همه‌گیری (کرونا) بر آن تأثیر نگذارد: متوجه شدم که به دلیل کووید، تلاش جدیدی برای کاهش تعداد مقامات حاضر در اتاق در گفت‌وگوهای وین صورت گرفته است. تلاش برای محدود کردن اغلب جلسات به دو نفر از هر هیأت، اگرچه به من گفته شده که استثنائاتی وجود دارد.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها علیه ایران بعد از تنفسی سه روزه به مناسبت سال جدید میلادی روز دوشنبه ۱۳ دی ماه با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ شهر وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. 

دیروز (سه‌شنبه) ۱۴ دی ماه دیدارهای دو و چندجانبه بین هیأت‌های حاضر در گفت‌وگوها ادامه یافت. در همین راستا علی باقری رئیس هیأت ایرانی و انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در این مذاکرات عصر سه‌شنبه به گفت‌وگو پرداختند و نشست‌هایی نیز با حضور معاون وزیر خارجه ایران و مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین برگزار شد.

علاوه بر این مذاکره کنندگان ارشد سه کشور اروپایی در نشستی مشترک با مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و به گفت‌وگو پرداختند.

بر همین اساس امروز نیز قرار است گفت‌وگوها در سطوح و فرمت‌های مختلف ادامه یابد. در مذاکرات این روزها در وین چهار موضوع رفع تحریم‌ها، تضمین‌ها، راستی‌آزمایی و موضوعات هسته‌ای در دستورکار مذاکره کنندگان قرار دارد.

 «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در جدیدترین اظهارنظر درباره روند مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های یکجانبه علیه جمهوری اسلامی و احیای برجام تصریح کرد که رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در چارچوب مذاکرات وین در پایتخت اتریش در جریان است.

اولیانوف در این خصوص توضیح داد: دور هشتم مذاکرات وین ادامه دارد. رایزنی‌های غیررسمی فشرده‌ای در قالب‌های متفاوتی در جریان است. کار بر روی رفع تحریم‌های [آمریکا] علیه [ایران]، موضوعات هسته‌ای و توالی گام‌ها برای احیای برجام ادامه دارد.

نماینده روسیه در مذاکرات وین در پاسخ به سؤالی درباره حصول پیشرفت در روند مذاکرات وین گفت که پیشرفت‌ها از قبل قابل مشاهده بوده و «موانع اصلی روشن‌تر و شفاف‌تر و مشخص‌تر شده‌اند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها