کد خبر: 641666
تاریخ انتشار :

سخنگوی کمیسیون تلفیق:

افزایش سن بازنشستگی با بسیاری از قوانین تناقض دارد

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا این موضوع را در برنامه توسعه 5 ساله هفتم مطرح کند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

افزایش سن بازنشستگی با بسیاری از قوانین تناقض دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سخنگوی کمیسیون تلفیق توضیحاتی را پیرامون افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده ارائه کرد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401  درباره موضوع افزایش سن بازنشستگی در لایحه بودجه سال آینده اظهار کرد: دولت این نظر را دارد که باید سن 60 سال کف سن بازنشستگی باشد و افراد بیشتر خدمت کنند که البته نمایندگان باید در این باره در کمیسیون تلفیق و همچنین جلسه علنی تصمیم بگیرند.

وی افزود: باید گفت این تصمیم‌‌گیری در لایحه بودجه انجام شده و صرفا برای یک سال است لذا دردی از دولت دوا نمی‌کند بنابراین باید یک قانون دائمی تدوین شود و یا این موضوع را در برنامه توسعه 5 ساله هفتم مطرح کند تا قانون از جامعیت و شفافیت لازم برخوردار باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1401 بیان کرد: ما قصد داریم فرصت بیشتری به جوانان که از علم و انرژی بیشتر برخوردار هستند بدهیم تا به صحنه بیایند و با ایده‌های نو و جسارت خود امورات را پیش ببرند.

زارع با بیان اینکه ماده مذکور با بسیاری از قوانین تناقض دارد، اظهار کرد: بنده شخصا با این موضوع مخالف هستم و تاکید دارم باید فرصت برای اشتغال جوانان فراهم شود اما در نهایت باید نمایندگان در این باره در کمیسیون تلفیق و در نهایت درجلسه علنی تصمیمگیری کند.

نماینده آباده در مجلس در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام با قانون منع به کارگیری بازنشستگان تعارض ندارد؟، گفت: این سن بازنشستگی برای کسانی است که هنوز بازنشسته نشده‌اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها