کد خبر: 641667
تاریخ انتشار :

احمد خاتمی،عضو مجلس خبرگان رهبری:

مذاکره کنندگان، جهادگران عرصه سیاسی هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: "جهاد تبیین" یک مصداق مهم روشنگری برای بصیرت‌افزایی است تا بدانیم دشمن در کدام میدان در حال فتنه و هجمه است.

مذاکره کنندگان، جهادگران عرصه سیاسی هستند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در مراسم یادواره شهدای طلاب ساوه و زرندیه در مسجد انقلاب ساوه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین در جامعه اظهار داشت: فرهنگ یک کشور برگرفته از مجموعه ارزش‌ها، اعتقادات، بینش‌ها و دانش‌ها است و تلاش در این بخش مصداق بارز جهاد فرهنگی است که حضرت فاطمه زهرا(س) را باید قهرمان جهاد تبیین دانست و حضرت زینب کبری(س) جهاد تبیینی را از مادرمکرم خود فراگرفت و آموخت که این جهاد تبیین ویژگی‌های منحصر به‌فرد و خاصی دارد چرا که حضرت صدیقه طاهره(س) مجاهد دوره غربت امیرمومنان علی(ع) بود و شجاعانه و با استدلال و منطقی از ولایت دفاع کرد که بهترین نوع جهاد است.

به گزارش تسنیم، وی افزود: جهاد تبیین یک مصداق مهم روشنگری برای بصیرت‌افزایی است تا بدانیم دشمن در کدام میدان در حال فتنه و هجمه است به طوری که امروز دشمنان ما به دنبال اغتشاشات و موج سواری است به طوری که وقتی کارگران یا معلمان برای مطالبات خود اعتراض می‌کنند، دشمن به دنبال کشاندن این اعتراض به تنش و سوار شدن بر این موج است.

خاتمی تصریح کرد: نظام اسلامی با اعتراض و مطالبه‌گری در ساختار مشخص شده هیچ مشکلی ندارد زیرا گاهی اوقات امکان ایجاد برخی نارضایتی‌ها وجود دارد اما ایجاد تنش و بهانه دست دشمن دادن مغایر با سیاست‌های نظام است و مردم هوشیار و با بصیرت نباید بهانه دست دشمن دهند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مردم با تمام وجود در صحنه است با این حال دشمن به دنبال اجرایی کردن تز جدایی دین از سیاست است و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با تشکیل انقلاب اسلامی این تفکر و تز را شکستند اما برخی ماموریت دارند این تفکر رضاخانی را مجددا احیا کنند.

وی بیان کرد: در حقیقت این جریان و افراد می‌خواهند حوزه را از سیاست و ولایت جدا کنند اما دشمن بداند حوزه همیشه پشتیبان و همراه ولایت بوده و تقویت نظام را واجب و تضعیف آن را حرام می‌داند که این خود یک جهاد تبیین است و سرانجام تحرکات الهی و فعالیت جهاد تبیینی شهادت و دادن جان در راه اسلام است.

خاتمی اضافه کرد: جهاد به مفهوم تلاش گسترده است و تلاش می‌تواند در ابعاد مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی باشد که مذاکره کنندگان وین که برای دفاع از عزت ایران مذاکره می‌کنند جهادگران عرصه سیاسی هستند چرا که دولت کنونی انگیزه خدمت و گشایش خدمت‌ها را دارد هر چند تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راهکار حل مشکلات اقتصادی است و باید طوری اقتصاد را ریل‌گذاری کرد که با تکان‌های اقتصادی و التهابات نلرزد و آسیب نبیند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها