کد خبر: 641803
تاریخ انتشار :

پاسخ موسوی تبریزی؛ اگر هاشمی زنده بود مشکلات امروز را به چه شکلی مدیریت می‌کرد؟

ایلنا/ دادستان کل پیشین در ابتدای انقلاب گفت: کسانی هستند که بتوانند امروز نقش هاشمی را ایفا کنند اما به دلیل بالا رفتن سن، دیگر توانی ندارند. نمی‌توانم بگویم کسی نیست اما معتقدم با جامعه امروز کسی نمی‌تواند آن کاری که ایشان انجام داد را انجام دهد.

پاسخ موسوی تبریزی؛ اگر هاشمی زنده بود مشکلات امروز را به چه شکلی مدیریت می‌کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

آیت‌الله سید حسین موسوی تبریزی دادستان کل پیشین در گفت‌وگو با ایلنا، درباره حضور هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه و اینکه چقدر جای ایشان در بیان خطبه‌های نماز جمعه امروز خالی است، گفت: آقای هاشمی در خطبه‌های نماز جمعه تلاش می‌کرد چیزهایی بگوید تا مردم ایمان و اعتقادشان به انقلاب، مدیریت کشور و حضرت امام بیشتر شود و آنچه برای پیشرفت جامعه مفید است را انجام دهند.

وی افزود: ایشان در نماز جمعه ملاحظاتی در مسئله شخصی نداشت اما دائما نسبت به منافع مردم ملاحظه داشت. او خیلی با دقت در نماز جمعه‌ها صحبت می‌کرد و آنچه لازم بود می‌گفت حالا ممکن بود بعضی‌ها خوششان بیاید و بعضی‌ها نیاید. او به اینکه کسی از این صحبت‌ها خوشش نیاید یا مورد پسند واقع نشود، توجه نمی‌کرد.

موسوی تبریزی تصریح کرد: او شخصیتی بود که از اول الفبای انقلاب که به قبل از سال ۴۰ برمی‌گردد، حضور داشت و می‌دانست با چه چیزی در کشور مبارزه شده است، چه کارهایی باید انجام داد که این دستاوردها را حفظ کرد. شاهد بودم حضرت امام(ره) همیشه از ایشان پیشتیبانی می‌کرد و در خیلی از مسائل، کارهای نهایی را با مشورت آقای هاشمی انجام می‌داد. هاشمی مغزی پرکار برای نگه‌داری از موضوعاتی که جزو اسرار بودند و سینه فراخی داشت. تریبون نماز جمعه‌ها تابلوی تمام عیار اهداف ایشان بود. کسانی که باید می‌فهمیدند، می‌دانستند که آقای هاشمی می‌خواهد چه بگوید‌‌‌ و چه کاری انجام دهد.

وی افزود: از این جهت در تمام آن مشکلاتی که طی انقلاب از جمله مسائل منافقین، جنگ و پس از جنگ شکل گرفت، تمام تلاش ایشان این بود که این جنگ در جهت تضعیف انقلاب نباشد، انقلابی‌ها خسته نشوند و بتوانند کار خودشان را به نتیجه برسانند. هرکسی به نماز جمعه ایشان می‌رفت با مطالب، اعتقادت و اطلاعات خوب، دست پر برمی‌گشت.

موسوی تبریزی درباره اینکه اگر آقای هاشمی زنده بودند مشکلات امروز کشور را به چه شکلی مدیریت می‌کرد، گفت: اگر آقای هاشمی امروز بودند همان نقشی که قبلا داشتند را ایفا می‌کردند. البته با اعتقاداتی که ایشان داشتند، اهداف بلندمرتبه برای آبادی، پیشرفت کشور، تقویت مردم ایران و از بین بردن مشکلات داشتند که این راه را ادامه می‌دادند. مرحوم هاشمی تا آخر عمرشان در جلساتی که با  احزاب و سیاسیون شرکت می‌کردند، تاکید زیادی برای حل این مشکلات داشتند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به شخصیت میانه‌رو و اعتدالی مرحوم هاشمی آیا در میان شخصیت‌های سیاسی امروز فردی وجود دارد که بتواند نقش او را ایفا کند، گفت: نمی‌توانم بگویم. به این دلیل که هرکسی جایگاه خودش را دارد. آقای هاشمی با سوابقی که داشت به آن جایگاه رسیده بود حالا هم ممکن است فردی باشد ولی اگر راه بدهند که بیاید آن نقش را ایفا کند یا خودش آمادگی داشته باشد.  کسانی هستند که بتوانند این نقش را ایفا کنند اما به دلیل بالا رفتن سن، دیگر توانی ندارند. نمی‌توانم بگویم کسی نیست. معتقد نیستم با جامعه امروز کسی بتواند آن کاری که ایشان انجام داد را انجام دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها