کد خبر: 641861
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفتگوی نامه‌نیوز با حبیب‌الله بور بور

رئیسی برنامه‌ اصولگرایان را اجرا نمی‌کند

عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: درست است جریان انقلاب و اصولگرایی آقای رئیسی را حمایت کردند ولی اینکه فکر کنیم او برنامه‌های اصولگرایی اجرا می کند، خیر این طور نیست.

رئیسی برنامه‌ اصولگرایان را اجرا نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: انتقادها از دولت سیدابراهیم رئیسی در جامعه رو به افزایش است و اصولگرا و اصلاح طلب نمی شناسد. برخی سیاسیون با اشاره به این وضعیت آن را هشداری برای جریان اصولگرایی می دانند و معتقدند «این وضعیت اگر ادامه پیدا کند پایگاه اجتماعی اصولگرایان تضعیف می شود.»

حبیب‌الله بور بور در گفتگو با نامه نیوز درباره روند رو به افزایش انتقادها از دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: دولت آقای روحانی انقلاب را از ریل خودش خارج کرد و موجب شد تا برای اداره کشور وابسته به توافق با آمریکا شویم. این مسئله مشکلات فراوانی را برای کشور به وجود آورد. حالا اگر دولت آقای رئیسی با اعتماد به کشورهای همسایه بتواند این مسیر را اصلاح و مسائل کشور را حل کند، می تواند موفق شود.

وی با بیان اینکه دولت می تواند برای غلبه بر مشکلات از همه ظرفیت ها و توان های داخلی استفاده کند، افزود: متأسفانه برخی افراد که در فتنه نقش داشتند یا بعضی دیگر که تا روز آخر دولت آقای احمدی نژاد دست بوس مشایی بودند، هنوز برخی مسئولیت ها حضور دارند، این افراد وفادار به انقلاب نیستند بلکه فقط رنگ عوض کرده اند. معتقدم بخشی از مشکلات دولت آقای رئیسی به این بخش مربوط می شود.

این فعال سیاسی اصولگرا درباره ضرورت پالایش دولت از عناصر منتسب به جبهه پایداری، یادآور شد: اسم یک جبهه و جریان سیاسی را نمی آورم که آقای رئیسی همه آنها را باید بیرون کند. آنها که تا روز آخر با احمدی نژاد و در واقع با مشایی بودند، اگر مسئولیت اجرایی دارند قطعا ضربه خودشان را به این دولت می زنند.

وی درباره نوشته شدن عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی به پای اصولگرایی افزود: اگر فرد مسئول از یک خردجمعی بالا نیاید و خردجمعی او را انتخاب نکند، عملا نمی تواند موفقیت لازم را داشته باشد. درست است جریان انقلاب و اصولگرایی آقای رئیسی را حمایت کردند ولی اینکه فکر کنیم او برنامه‌های اصولگرایی اجرا می کند، خیر این طور نیست.

بور بور گفت: وقتی کسی پیروز انتخابات ریاست جمهوری می شود، تازه برای چینش کابینه اقدام می کند. در این او میان کسانی را در رأس مسئولیت ها قرار می دهد که آنها را می شناسد بنابراین جریان سیاسی در این میان نقشی ندارد. همین الان چه گروه و جریانی از اصولگرایی عملکرد آقای احمدی نژاد را قبول دارند یا حاضرند دولت او را تأیید کنند؟ چه جریانی حاضر از آقای روحانی دفاع کند؟

وی افزود: جریان سیاسی باید نیرو معرفی کند و این نیروها توسط شورای نگهبان بررسی صلاحیت شوند که فردای انتخابات آن نامزد برنامه جریان سیاسی را ارائه دهد و مردم براساس مقایسه برنامه نامزدهای جریان های سیاسی به نامزد مطلوب خود رأی دهند. در چنین فرایندی هر نامزدی پیروز شد آن جریان سیاسی باید پاسخگو باشد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: امروز هیچ جریان سیاسی حاضر نیست از آقای احمدی نژاد و آقای روحانی دفاع کند. خدا کند در آینده جریان اصولگرایی از آقای رئیسی دفاع کند اما چون فرد تأیید شده است و جریان دنبالش افتاده است معلوم نیست در آینده اگر او موفق نشد جریان سیاسی بخواهد پاسخگو باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها