کد خبر: 641863
تاریخ انتشار :

اولیانوف: دست‌یابی به راه‌حل مورد نظر در وین مستلزم زمان و تلاش بیشتری است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی از تداوم پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد، اما گفت که دستیابی به راه‌حل مورد نظر به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد.

اولیانوف: دست‌یابی به راه‌حل مورد نظر در وین مستلزم زمان و تلاش بیشتری است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در توییتی از تداوم پیشرفت در مذاکرات وین خبر داد.

این دیپلمات روس که نماینده کشورش در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین است، در واکنش به توییتی که در آن به نقل از «علی باقری کنی» مذاکره‌کننده ارشد ایران گفته شده اختلافات در مذاکرات وین در خصوص تحریم‌ها در حال کاهش است، نوشت: ما هم همین ارزیابی را داریم. پیشرفت در حال انجام است. اما دستیابی به راه‌حل مورد نظر مستلزم زمان و تلاش بیشتری است.

پیش‌تر، رسانه‌ها به نقل از باقری رئیس تیم مذاکره کننده ایران در وین گزارش دادند موارد اختلاف موسوم به پرانتزهای باز رو به کاهش است.

حسین امیرعبداللهیان رئیس دستگاه دیپلماسی نیز در گفت‌وگوی تلفنی دیروز با همتای هندی در خصوص مذاکرات لغو تحریم‌ها در وین با تاکید بر اینکه مذاکرات در مسیر درست جریان دارد، اظهار داشت: ما با حسن نیت، اراده لازم را برای رسیدن به توافق خوب داریم و اگر طرف غربی هم این حسن نیت و اراده را داشته باشد، می‌توانیم به توافق خوب برسیم.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌ها بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام از روز دوشنبه ۱۳ دی ماه در شهر وین آغاز و از آن روز در سطوح و فرمت‌های مختلف در جریان است. همزمان با برگزاری این مذاکرات روزنامه الکترونیک «رأی‌الیوم» که دفتر آن در لندن قرار دارد، با انتشار خبری مدعی شد که توافق در وین تکمیل شده و موانعی که در مسیر مذاکرات در دورهای قبلی وجود داشت، برداشته شده است.

در همین خصوص یک منبع آگاه نزدیک به تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات رفع تحریم در وین، ادعاهای مطرح‌ شده در خبر امروز روزنامه رأی‌الیوم در خصوص فرآیند مذاکرات را تکذیب کرد.

وی در این گفت‌وگو با تأکید بر این‌که تمامی مفاد مطرح‌‌ شده در این خبر، از اساس کذب است، گفت: به نظر می‌رسد این روزنامه با این خبرسازی اهداف دیگری را دنبال می‌کند و یا جریاناتی که قصد تأثیرگذاری منفی بر روند مذاکرات را دارند، چنین متن سراسر اشتباهی را در اختیار این روزنامه قرار داده‌اند.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها