کد خبر: 642028
تاریخ انتشار :

تذکرات نمایندگان مجلس به رئیسی و وزرا + جزئیات

ایسنا/ یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات نمایندگان مجلس به رئیسی و وزرا + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روح الله متفکرآزاد در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان خطاب به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

حسین میرزایی نماینده اصفهان به همراه ۴۸ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی:‌ لزوم منع توقف صادرات فلفل به روسیه.

مسعود خالقی نماینده گلپایگان و ۵۱ نفر از همکاران به وزیران جهاد کشاورزی و نیرو: ضرورت لغو دریافتی عظیم از کشاورزان بابت بهای آب کشاورزی.

مهدی عسگری نماینده کرج و ۴۱ نماینده دیگر به وزیر کشور: ضرورت تسریع در ارائه لایحه تقسیمات کشوری با رویکرد تمرکز زدایی و تفویض اختیار بیشتر به مدیران محلی و استانداران با عنایت به تکلیف برنامه پنجم توسعه.

حسین امامی راد نماینده چناران به همراه ۳۱ نماینده دیگر به وزیر راه و شهرسازی: لزوم توجه ویژه به طرح قطار برقی مشهد- گلبهار- چناران به عنوان بزرگترین طرح درون استانی خراسان رضوی.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور:‌ ضرورت تسریع در اجرای حمایت‌های دولتی از حق بیمه کارگران با توجه به ظرفیت‌های قانونی بند و قانون بودجه ۱۴۰۰ و منابع حاصله.

جواد نیک بین نماینده کاشمر به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر آموزش و پرورش: ضرورت استخدام نیروی خدمتگزار و سرایدار برای مدارس.

عباس مقتدایی نماینده اصفهان و ۶۲ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت تدبیر در خصوص افزایش هزینه ودیعه اجاره مسکن.

علی حدادی نماینده طالقان به همراه ۱۷ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تسریع در تکمیل طرح نیمه تمام تغذیه مصنوعی شهرستان ساوجبلاغ.  به وزیر راه و شهرسازی: لزوم حل مشکلات حمل و نقل شهری و برون شهری ساوجبلاغ و هشتگرد و تکمیل خدمات حمل و نقل و متروی شهری به هشتگرد. به وزیر صمت: چرا از منابع درآمدی معادن شهرستان‌های ساوجبلاغ برای طرح‌های عمرانی این شهرستان هزینه نمی‌شود. به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در تأمین منابع آب حوزه انتخابیه. همچنین تذکر به همراه ۱۸ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: ضرورت ایجاد دسترسی به آزادراه غدیر برای شهرستان نظرآباد.

عبدالجلال ایری نماینده کردکوی و ۵۰ نفر از نمایندگان به وزیر ارتباطات: ضرورت نوسازی زیرساخت‌های تلفن ثابت جهت بهره مندی از ظرفیت های فضای مجازی در حوزه انتخابیه.

محمد وحیدی نماینده بجنورد و ۴۷ نماینده دیگر به وزیر دفاع: همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری. همچنین به همراه ۳۳ نفر از نمایندگان به وزیر جهاد کشاورزی: ضرورت تامین نهاده‌های دامی و نظارت دقیق بر توزیع آن در استان خراسان شمالی برای دامداران و عشایران و روستائیان و پرورش دهندگان شترمرغ. به همراه ۴۵ نفر از نمایندگان به وزیر اقتصاد: لزوم استمهال وام‌های کشاورزان و دامداران در بانک های خصوصی و دولتی استان‌هایی که خشکسالی شدید داشته از جمله خراسان شمالی. به همراه ۵۰ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم همسان سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در بودجه سال ۱۴۰۱.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان به وزیر تعاون: لزوم تکمیل و مرمت سیل بندها و احداث سیل بندهای جدید استان کرمان. لزوم حل مشکلات قالیبافان و تجمیع سوابق آن‌ها برای بیمه و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های قالیبافی و همچنین افزایش نظارت بر شبکه برق رسانی و جلوگیری از سرقت کابل های برق.

 سارا فلاحی نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان به همراه ۲۵ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم تأمین اعتبار و تکمیل قطعات ۳ و ۴ سامانه گرمسیری در استان ایلام. به همراه ۲۴ نفر از نمایندگان به وزیر نیرو: لزوم توجه به تأمین آب شرب شهرستان ملکشاهی.

جبار کوچکی نژاد به همراه ۱۵ نفر از نمایندگان به وزیر امور اقتصادی و دارایی: لزوم جلوگیری از اخراج نیروهای بانک ملی گیلان. همچنین تذکر به همراه ۵۲ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت: لزوم توجه به شأن پرستاران و پرداخت حقوق قانونی آنها و ضرورت اجرایی شدن نظام ارجاع در حوزه درمان. همچنین تذکر به همراه ۴۳ نفر از نمایندگان به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: لزوم عمل به تعهدات در خصوص مراکز نگهداری معلولان و سالمندان بخش خصوصی.

نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد و کلات به همراه ۴۷ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی: ضرورت در نظر گرفتن محقق شدن منابع حاصل از فروش نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۱.

علی اکبر علیزاده برمی، نماینده مردم دامغان به همراه ۵۹ نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی: تسریع در تکمیل طرح‌های باقی مانده مسکن مهر.

یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس به وزیر صنعت، معدن و تجارت: لزوم فعال نمودن کارت‌های پیله‌وری مرزنشینان با مدرک تحصیلی راهنمایی و پنجم ابتدایی.

مهدی عسگری نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس به همراه ۵۱ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: لزوم تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای پیگیری مسئله آلودگی هوا و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط.

سیدالبرز حسینی نماینده مردم خدابنده به همراه ۶۸ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور: ضرورت پاسخگویی صحیح وزرا به تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان در اجرای اصل ۸۸ قانون اساسی و ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها