کد خبر: 641582
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفتگوی «نامه‌نیوز» با علی صوفی

عملکرد دولت رئیسی اصولگرایان را نگران کرده

فعال سیاسی گفت: نمایندگان مجلس یازدهم از سال آینده برای آنکه بتوانند دوباره نظر مردم را در انتخابات مجلس آینده جلب کند و حداقل همان مشارکت حداقلی را که باعث حضور آنها در مجلس شد حفظ کنند، منتقد دولت خواهند شد.

عملکرد دولت رئیسی اصولگرایان را نگران کرده
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه نیوز: گرچه این روزها در کلام و نطق نمایندگان نقدهایی درباره عملکرد تیم اقتصادی دولت به گوش می خورد و حتی صحبت از استیضاح وزیر صنعت نیز مطرح شد اما در عمل اقدامی صورت نگرفت اما سئوال اصلی آن است که این وضعیت آیا به همین شکل ادامه پیدا خواهد کرد؟

علی صوفی در گفتگو با نامه نیوز درباره نگاه مجلس یازدهم به دولت سیدابراهیم رئیسی گفت: در حال حاضر مجلس مقابل دولت کمی منفعل نشان می دهد چون نمایندگان مجلس خودشان از آقای رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کردند بنابراین وعده های آقای رئیسی، در واقع وعده های آنها نیز حساب می شود اما این وعده ها از همان ابتدا دچار چالش شد بنابراین نمایندگان نمی تواند به انفعال خود ادامه دهد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هیچ نشانه ای نیست که دولت بتواند به وعده های خود عمل کند، اظهار کرد: اعتراض های مردمی هر روز بیشتر می شود به طوری که حتی به داخل پایگاه رأی جریان حاکم بر دولت و مجلس کشیده شده است. امروز نمایندگان اصولگرا در مجلس یازدهم به شدت اظهار نگرانی می کنند و به دولت تذکر می دهند اما هنوز وضعیت به آنجا نرسیده که بگوییم مجلس در مقابل دولت قرار گرفته است. رئیس و هیأت رئیسه مجلس با دولت همراه هستند چون منافع آنها با هم گره خورده است.

وی افزود: جریان اصولگرایی در انتخابات 1400 آسیب دید چون نظارت استصوابی با ردصلاحیت آقای لاریجانی بر علیه آنها کار کرد. اصولگرایانی که شأن و منزلتی در این جبهه داشتند و اساسا فکر نمی کردند به چنین مشکلی برخورد کنند، یکباره با مسئله ردصلاحیت مواجه شدند تا تنها آقای رئیسی بماند که رئیس جمهور شود بنابراین اصولگرایان سنتی در نقد موضوع نظارت استصوابی امروز با اصلاح طلبان همراه شده است و دیگر نظر گذشته را ندارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: امروز اصولگرایان تمام نگاه شان به این است که آیا دولت آقای رئیسی می تواند موفق شود یا خیر چون اگر موفق نشود تمام آنها زمین می خورند بنابراین دولت آقای رئیسی برای اصولگرایان دولت سرنوشت سازی است و اگر شکست بخورد، شعارهای انقلابی گری و مدیریت جهادی همه برزمین خواهند ماند بنابراین جریان سیاسی اصولگرا دیگر شانسی برای اینکه دوباره به صحنه برگردد نخواهد داشت.

صوفی گفت: به نظر می رسد نمایندگان مجلس یازدهم از سال آینده برای آنکه بتوانند دوباره نظر مردم را در انتخابات مجلس آینده جلب کند و حداقل همان مشارکت حداقلی را که باعث حضور آنها در مجلس شد حفظ کنند، منتقد دولت خواهند شد، در واقع شرط برد نامزدها در انتخابات مجلس آینده انتقاد از دولت خواهد بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها