کد خبر: 642046
تاریخ انتشار :

کمبود کیت تشخیصی امیکرون در کشور

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: به اندازه کافی کیت تشخیصی ٱمیکرون نداریم اما با تولید داخلی، دست ما برای انجام تست‌های بیشتر باز می شود.

کمبود کیت تشخیصی امیکرون در کشور
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گویا گفت: امکانات تشخیصی در تمام استان‌های کشور برای شناسایی امیکرون تامین شده اند. انجام آزمایش امیکرون دستورالعمل خاصی دارد و هر فردی نمی‌تواند این آزمایش را انجام بدهد. مرگ ناشی از امیکرون تا به امروز گزارش نشده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت با افزایش پوشش واکسیناسیون موارد ابتلا به این بیماری و مرگ و میر در سطح کشور کاهش پیدا کرده است؛ اما واریانت جدید کرونا (امیکرون) که قابلیت انتقال بالایی دارد، در زمان کوتاهی جمعیت زیادی را مبتلا می کند.

با تاکید وزارت بهداشت ستاد ملی مقابله با کرونا تنها مرجع رسمی در زمینه استفاده و تایید واکسن کووید بوده و مستندات بیشتری در زمینه واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال را درخواست کرده است.

گویا گفت: سطح آنتی بادی افرادی که دو نوبت واکسن را تزریق کرده اند، بعد از مدتی کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل باید دز سوم واکسن کرونا تزریق شود. الان در حدود پنج تا شش میلیون نفر نوبت دوم واکسن را دریافت نکرده اند که یکی از نگرانی‌های ما همین موضوع است. در افرادی که نوبت سوم واکسن را زده اند، به مراتب شانس ابتلا به این عفونت و بستری در بیمارستان کاهش پیدا می‌کند.

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت در حال حاضر حدود ده میلیون نفر از مردم نوبت سوم واکسن را تزریق کرده اند.

گویا گفت: مواردی از سالک در شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی و اقدامات لازم برای کنترل انجام شده است. اقدامات بهداشتی در سطح محیط باید انجام شوند و کنترل حیوانات ولگرد و‌ جمع آوری زباله‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. کنترل بیماری سالک سخت است و محیط بهداشتی منزل و اطراف خانه‌ها بسیار مهم است. این بیماری در مناطق روستایی مشاهده شده است و اقدامات کنترل حشرات توسط وزارت بهداشت انجام می‌شود. فرد مبتلا باید یک ماه در مراکز درمانی تحت مراقبت باشد.

منبع:‌باشگاه خبرنگاران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها