کد خبر: 642433
تاریخ انتشار :

خشم ترامپ از عملکرد بایدن در قبال ایران

ایسنا/ رئیس جمهور پیشین آمریکا با طرح انتقاداتی تند علیه جو بایدن در عرصه سیاست خارجی مدعی شد که ایران و روسیه اکنون تهاجمی‌تر شده‌اند.

خشم ترامپ از عملکرد بایدن در قبال ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی خود در جمع هوادارانش در ایالت آریزونا انتقادات شدیدی را علیه عملکرد جو بایدن، رئیس جمهور کشورش در امور داخلی و همچنین سیاست خارجی مطرح کرد و او را مقصر مشکلات کنونی آمریکا دانست.

وی در بخشی از این سخنرانی مدعی شد که پس از دوران ریاست جمهوری اش ایران، روسیه و چین تهاجمی تر شده اند، درحالیکه در زمان فعالیت او در کاخ سفید جرات انجام این اقدامات را نداشتند.

ترامپ در ادامه بار دیگر مدعی شد که انتخابات ریاست جمهوری ٢٠٢٠ در آمریکا جعلی بوده و او پیروز این انتخابات بوده است.

به گزارش ایسنا، رئیس جمهور پیشین آمریکا که همواره مخالف توافق هسته ای با ایران بود در سال ٢٠١٨ با زیر پا گذاشتن تعهدات کشورش درقبال این توافق به طور یکجانبه از آن خارج شد و سپس تحریم ها علیه ایران را بازگرداند.

این در حالی است که اکنون ایران و سایر طرف های برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) با حضور غیرمستقیم آمریکا در حال انجام رایزنی هایی در وین، پایتخت اتریش برای بازگشت واشنگتن به این توافق و رفع تحریم های ایران هستند.

گفتنی است که دور هشتم این مذاکرات در حال حاضر در وین جریان دارد.

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته درباره آخرین تحولات در گفت وگوهای وین خاطر نشان کرد که پیشرفت هایی در این مذاکرات وین حاصل شده است. وی همچنین تاکید کرد که دولت بایدن همواره دیپلماسی را درقبال ایران ترجیح می دهد.

وی در ادامه اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای خروج یکجانبه از برجام را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که او مقصر تحولات اخیر در برنامه هسته ای ایران است.

جن ساکی گفت: به هیچ وجه قدردان تصمیم رئیس جمهور سابق برای خروج از توافق هسته ای نیستیم، هرچند که او وعده داده بود به توافق قوی تری دست خواهد یافت و اجازه پیشروی به ایران نخواهد داد. دقیقا همان چیزهایی که پیش بینی می کردند اتفاق نخواهد افتاد، رخ داده است و به همین دلیل است که ما اکنون در این مقطه قرار داریم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها