کد خبر: 642514
تاریخ انتشار :

خبر مهم از بازار طلا / وقت خرید طلا است؟

قیمت طلا در بازار جهانی پس از مدتی به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافته که اتفاق مهمی برای این بازار محسوب می‌شود. اما آیا این اتفاق به معنای زمان مناسب خرید طلا در بازار داخلی است؟

خبر مهم از بازار طلا / وقت خرید طلا است؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

چه اتفاق مهمی در بازار طلا رخ داده است؟ آیا ممکن است قیمت طلا در بازار داخل هم تحت تاثیر قرار بگیرد؟

قیمت طلا در بازار جهانی پس از مدتی به بالای ۱۸۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافته که اتفاق مهمی برای این بازار محسوب می‌شود. اما آیا این اتفاق به معنای زمان مناسب خرید طلا در بازار داخلی است؟

در چند روز اخیر بازگشت قیمت جهانی طلا به کانال ۱۸۰۰ دلار در هر اونس سیگنال مهمی برای فعالان این بازار محسوب شده و به نظر می‌رسد با این اتفاق اهمیت پیش‌بینی‌ها در بازار طلا مهمتر شده است.

اخیرا بلومبرگ گزارش داده بود که نرخ تورم در کشور آمریکا به بالاترین سطح ۴۰ سال اخیر رسیده و از نگاه خیلی از کارشناسان در دوره اوج‌گیری تورم ممکن است بازار طلا به بازار امنی تبدیل شود. با این حال طبق پیش‌بینی اخیر سی‌ان‌ان قرار است در سال ۲۰۲۲ آمریکا سه نوبت نرخ بهره را افزایش دهد. با این افزایش نرخ کمی میل به خرید طلا قاعدتا باید کاهش یابد. اما ناامنی‌هایی مثل تداوم کرونا و پیش‌بینی ادامه نیافتن حمایت‌های در دوره کرونا سبب شده که اثرگذاری افزایش نرخ بهره چندان قابل توجه نباشد و همچنان در بازار جهانی طلا روند صعودی چند روز اخیر ادامه یابد.

اما در بازار داخل چه خبر است؟

قیمت طلا برای هر گرم طلا ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۹۷ هزار تومان رسیده اما احتمالا در صورت همراهی طلای داخلی با طلای خارجی این نرخ به کانال ۱٫۲ میلیون تومان بازگردد. آیا این نوسان می‌تواند مقطعی باشد یا ادامه‌دار است؟

میلاد صادقی، کارشناس اقتصادی در گفتگوی اخیر لایو خود با تجارت‌نیوز گفته بود: نرخ تعادلی قیمت طلا در بازار داخلی همین قیمت ۱٫۱ میلیون تومان تا ۱٫۲ میلیون تومان است اما ارزش واقعی آن تا ۱٫۴ میلیون تومان هم تخمین زده می‌شود.

او پیش‌بینی ریزش موقت در بازار طلا را دارد اما گفته است: برای سال آینده قیمت طلا را می‌توان نرخی بین ۱٫۳ میلیون تومان تا ۱٫۴ میلیون تومان پیش‌بینی کرد اما در مجموع نه در بازار طلا و نه در هیچ بازار مالی دیگر رشدی بیشتر از تورم حداقل تا سال ۱۴۰۳ نمی‌شود پیش‌بینی کرد.

محمد شاهرخی، کارشناس بازارهای مالی نیز در لایو اینستاگرامی تجارت‌نیوز گفته بود: طلای داخل مثل دلار ممکن است یک روند متاثر از اخبار سیاسی داشته باشد که چندان ظرفیت رشد در آن نتوان دید اما در بازار خارجی طلا و نقره در سال ۲۰۲۲ وضعیتی بهتری خواهند داشت و به نظر می‌رسد می‌توان بخشی از پرتفوی سرمایه‌گذاری را برای این بخش لحاظ کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها