کد خبر: 642647
تاریخ انتشار :

حمیدرضا ترقی: ترک مخاصمه بستگی به سیاست‌های آمریکا دارد

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با سایت «خبر سراسری» گفت: درباره دولت آمریکا تمرکز ما بر رفع تحریم هاست ولی ترک مخاصمه مسئله ای است که بستگی به سیاست های آینده آمریکا دارد.

حمیدرضا ترقی: ترک مخاصمه بستگی به سیاست‌های آمریکا دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از سایت خبر سراسری، حمیدرضا ترقی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره احتمال بازگشت آمریکا به صحنه مذاکرات ‌گفت: «با توجه به گزارش‌های موجود، واسطه ها که بیشتر اروپایی ها هستند بدون هیچگونه اختیاری در مذاکرات شرکت کرده اند و ناچار اند پیشنهادات طرفین را با طرف آمریکایی مطرح کنند و با اجازه آن ها صحبت کنند اما این مسئله کار را مشکل کرده است و از طرف دیگر آمریکایی ها هم واسطه های متعددی را از عراق وعمان و چین و روسیه به میدان آورده اند که به مذاکرات دو جانبه برگردند. شرایطی را که ایران برای بازگشت آمریکا به میز مذاکرات مطرح کرده است هنوز این شرایط عملا از سوی آمریکا انجام نشده است اما هنوز مقاومتی برای مذاکره دو جانبه وجود دارد. الان مذاکرات مکتوب در وین انجام می شود اما اشکال کار در نوع عملکرد رابطین این است که تمام خواسته ها انتقال پیدا نمی کند و لحن مورد نظر ایران چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و به همین خاطر زمان مذاکرات طولانی شده است که باید برای آن چاره اندیشی کرد. مذاکرات مکتوب تا حدودی می تواند مشکل را حل کند اما از آن طرف آمریکایی ها اگر به انجام شرایط ایران تن دهند احتمال اینکه ایران بپذیرد آمریکا در مذاکرات حضور فیزیکی داشته باشد نیز وجود دارد».

به گزارش سایت «خبر سراسری» او در ادامه درباره احتمال دست یابی به توافق در هفته های آینده بیان کرد: «شرایط ما خیلی با گذشته تفاوت دارد و مانند گذشته در مذاکرات منفعل نیستیم و دست ما نیز خالی نیست. ایران با دست پر به وین رفته است و شرایط تیم مذاکره کننده به لحاظ پیشرفت فعالیت های هسته ای به شکلی است که آن ها ناچار اند شرایط ما را بپذیرند. اگر مذاکرات به تاخیر بینجامد به ضرر آن ها تمام خواهد شد و ایران از این تاخیر ضرر نخواهد کرد بنابراین طبیعی است که با توجه به شرایط موجود احتمال اینکه آن ها عقب نشینی کنند و به شرایط ایران تن دهند بسیار بالاست».

ترقی در پایان از ظرفیت های موجود در ایران و آمریکا برای ارتباط بیشتر به سایت «خبرسراسری» گفت: ما بیش از رفع تحریم ها الان توقعی از آمریکا و دولت مردان آن نداریم البته با بدنه جامعه آمریکا و بخش های اقتصادی آن طبیعتا ارتباطی وجود دارد و ربطی به دولت آمریکا ندارد. بخش خصوصی و اقتصادی آمریکا خیلی علاقه مند هستند بازار ایران را از دست ندهند و اگر منع اقتصادی روابط برداشته شود استقبال وجود خواهد داشت. درباره دولت آمریکا تمرکز ما بر رفع تحریم هاست ولی ترک مخاصمه مسئله ای است که بستگی به سیاست های آینده آمریکا دارد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها