کد خبر: 642850
تاریخ انتشار :

گزارش مهم وزارت دفاع روسیه + جزئیات

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز رزمایش دریایی مشترک روسیه، ایران و چین، گزارشی از روند اجرای این مانور نظامی ارائه داد.

گزارش مهم وزارت دفاع روسیه + جزئیات
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری اینترفکس، وزارت دفاع روسیه امروز در بیانیه‌ای درباره رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲، نوشت: ناوهای جنگی روسیه، ایران و چین در رزمایش مشترک دریایی خود در دریای عرب، عملیات‌های امداد و نجات دریایی و مبارزه با دزدی دریایی را تمرین کردند.

 

در این بیانیه آمده است، در مجموع، ۱۴ کشتی جنگی و امدادی[روس] از سه ناوگان مختلف در این رزمایش شرکت دارند.

به گفته وزارت دفاع روسیه، گروهی متشکل از ناو موشکی «واریاگ»، کشتی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و کشتی پشتیبانی «بوریس باتوما» از ناوگان پاسیفیک[اقیانوس آرام] روسیه در این رزمایش شرکت کرده‌اند.

 

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: در جریان اقدامات تمرینی، کشتی‌های نیروی دریایی روسیه به همراه نیروهای دریایی چین و ایران، حملات توپ‌خانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانوور تاکتیکی مشترک و عملیات‌های جست‌وجو و نجات انجام شده است.

طبق گزارشی که وزارت دفاع روسیه در این باره ارائه داده است، پس از پایان رزمایش، کشتی‌های ناوگان اقیانوس آرام روسیه به فعالیت خود ادامه داده و به اقیانوس آرام منتقل خواهند شد تا در آن‌جا به همراه نیروهای ناوگان شمال و بالتیک روسیه در رزمایش دیگر ناوگروه‌های نیروی دریایی این کشور شرکت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها