کد خبر: 643035
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با سید حسین نقوی حسینی

اصلاح‌طلبان می‌خواستند ایران مستعمره آمریکا شود

سید حسین نقوی حسینی گفت: اصلاح‌طلبان عصبانی هستند که چرا در هشت‌سالی که کشور را در دست داشتند هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و از سر این عصبانیت به مسائلی مانند اندازه میز، نماز خواندن آقای رئیسی، نحوه تشریفات و... می‌پردازند.

اصلاح‌طلبان می‌خواستند ایران مستعمره آمریکا شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: سفر اخیر رئیسی به روسیه با واکنش‌های زیادی روبه‌رو بود. برخی آن را بسیار مهم و دارای اهمیت استراتژیک دانستند و برخی نیز نسبت به آن انتقادهایی مطرح کردند.

سید حسین نقوی حسینی درباره رویکرد اصلاح‌طلبان نسبت به سفر سید ابراهیم رئیسی به روسیه در گفت‌وگو با «نامه‌نیوز» گفت: «وقتی برخی نیروهای داخلی و نیروهای معاندان خارجی و رسانه‌های ضدانقلاب نسبت به سفر اخیر آقای رئیسی به روسیه واکنش منفی نشان می‌دهند، می‌توان دریافت که این سفر مهم بوده است. آنها سعی می‌کنند اهمیت واقعی سفر را به حاشیه ببرند و مسائل فرعی و غیرمهم را برجسته نشان دهند. ایران در مقطع کنونی به بهترین شکل در عرصه سیاست خارجی گام برمی‌دارد و اینک همه تخم‌مرغ‌هایش را در سبد مذاکرات نگذاشته است. این در حالی است که اصلاح‌طلبان به یاد بیاورند که وقتی همه تخم‌مرغ‌ها را در سبد برجام گذاشتند، چه‌طور ترامپ آمد و با یک لگد همه تخم‌مرغ‌های سیاست خارجی دولت را لِه کرد».

او ادامه داد: «دولت سیزدهم هم با چین ارتباط گرفته است، هم با روسیه و هم به مذاکرات با 1+4 می‌پردازد و در عین حال به پیمان شانگهای توجه نشان می‌دهد و از برقراری ارتباط دیپلماتیک با کشورهای منطقه غافل نیست. این یعنی سیاست متوازن که دولت سیزدهم به بهترین شکل آن را پیش می‌برد و حتی می‌بینیم در گفت‌وگو با عربستان هم گشایش‌هایی ایجاد شده است. همه اینها اصلاح‌طلبان و خارج‌نشین‌ها را عصبانی می‌کند. اصلاح‌طلبان عصبانی هستند که چرا در هشت‌سالی که کشور را در دست داشتند هیچ کاری نتوانستند انجام دهند و از سر این عصبانیت به مسائلی مانند اندازه میز، نماز خواندن آقای رئیسی، نحوه تشریفات و... می‌پردازند. من این سفر را بسیار مثبت می‌دانم و خیلی مؤثر بود».

او درباره این سخنِ اصلاح‌طلبان که ممکن است دولت رئیسی، ایران را به استعمار روسیه و چین درآورد، اظهار کرد: «چینی‌ها با بیش از 70 کشور دنیا ارتباط گسترده دارند. با بسیاری از کشورها قراردادهای بلندمدت امضا کرده‌اند و روسیه هم به همین شکل. حالا من از اصلاح‌طلبان سوال می‌کنم که اگر احیانا ایران مستعمره آمریکا می‌شد، خوب بود؟ این اصلاح‌طلبان بودند که ایران را به سمت مستعمره‌شدن آمریکا و اروپایی‌ها پیش بردند؛ وگرنه دولت سیزدهم که سعی می‌کند با همه کشورها از جمله روسیه و چین ارتباط داشته باشد».

نقوی حسینی در پایان گفت: «اصلاح‌طلبان هشت سال کشور را در اختیار داشتند و در تمام این هشت سال ایران گوشه رینگ قرار داشت و غربی‌ها به هر شکلی که می‌خواستند به ما فشار می‌آوردند. کار به جایی رسیده بود که کشورهای کوچک خلیج فارس هم می‌گفتند جنگ را به داخل ایران می‌بریم. این شرایط ماحصل تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت اصلاح‌طلبان بود اما امروز می‌بینم که غربی‌ها می‌خواهند به سرعت مسئله برجام حل شود یا صهیونیست‌ها دادشان درآمده که ایران مشغول امضای قراردادهای مهم با کشورهای مهم است و در عین حال فعالیت هسته‌ای خود را پیش می‌برد. ایران از گوشه رینگ درآمده و اصلاح‌طلبان چشم خود را بر این واقعیت بسته‌اند».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها