کد خبر: 643476
تاریخ انتشار :

حمله شدید مقام روسی به آمریکا

معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت که اگر آمریکا و متحدانش به تغییر دادن "رژیم" در کره شمالی ادامه دهند، هیچ گفت‌وگویی درخصوص "خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره" صورت نخواهد گرفت.

حمله شدید مقام روسی به آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه‌نیوز، به نقل از خبرگزاری تاس، «ایوان مورگولف»، معاون وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: "گفت‌وگوهای شش جانبه" بهترین بستر برای راه‌حلی جامع درخصوص وضعیت شبه جزیره کره است. با این حال، برای پایان دادن به بن‌بست در روند دیپلماسی، "محتوا" مهم است نه "شکل"؛ به عبارتی درک مشترک از دستور کار و هدف نهایی مهم‌تر است.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: اما اگر دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، واقعا به "بیانیه اجلاس سران سنگاپور" متعهد باشد و واقعا آماده بحث درخصوص نگرانی‌های امنیتی مشروع کره شمالی به منظور ایجاد یک سیستم مسالمت آمیز در شمال شرق آسیا باشد، هنوز فرصتی برای از سرگیری گفت‌وگوهای شش جانبه وجود دارد.

وی افزود: واشنگتن رسما از گفت‌وگو با کره شمالی استقبال می‌کند اما در واقع "شهامت" تایید این اظهارات را با برداشتن گام‌های عملی جهت دیدار با پیونگ‌یانگ در نیمه راه را ندارد.

ایوان مورگولف می‌گوید، در صورتی که آمریکا به "سیاست ظالمانه" خود ادامه دهد، شبه جزیره کره ممکن است بار دیگر به "زمین صفر تحولات خطرناک" تبدیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها