کد خبر: 643884
تاریخ انتشار :

پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی برای رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی با صدور پیامی، رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت.

پیام تسلیت حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورمحمدی برای رحلت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

متن پیام بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمة لایسدها شیء. پیامبر اکرم(ص)

ضایعه ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی (رضوان‌الله تعالی علیه) موجب اندوه و تأثر فراوان گردید. این فقیه عالی‌قدر از سلسله جلیله عالمانی است که در حوزه مبارکه قم، در مکتب علمی و تربیتی شیخ مؤسس حضرت آیت‌الله‌العظمی حائری یزدی به کمال رسید و  در زمره یاران زعیم بزرگ شیعه  آیت‌الله‌العظمی بروجردی نقش بسزایی در بالندگی و تعالی حوزه و روحانیت ایفا کرد.

در دوران مبارزه علیه رژیم ستم‌شاهی، بارها با نهضت اسلامی ملت ایران و رهبر آن، امام خمینی(ره) همراهی کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس خبرگان قانون اساسی و شورای نگهبان به‌عنوان معتمد امام ایفای نقش نمود. همچنین ایشان به‌عنوان مرجعی دلسوز و معتقد نسبت به‌نظام اسلامی در پشتیبانی و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) جایگاه ممتاز و برجسته‌ای داشت و بی‌شک فقدان آن عالم گران‌قدر، ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواهد بود.

بدین‌وسیله، با اندوه فراوان، رحلت شیخ الفقها حضرت آیت‌الله‌العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی را به محضر حضرت ولیعصر(عج)، حوزه‌های علمیه به‌خصوص حوزه مقدسه قم و عموم علاقه‌مندان و مقلدین و ملت شریف ایران بخصوص فرزندان بزرگوار و بیت شریف ایشان تسلیت گفته و علو درجات آن مرجع عالی‌قدر و صبر و اجر برای همه سوگواران مسئلت دارد.

مصطفی پورمحمدی

رئیس هیئت امناء و رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها