کد خبر: 643907
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با داریوش قنبری

تردید دارم اصلاح‌طلبان بخواهند از حالا وارد انتخابات شوند

داریوش قنبری گفت: طبیعی است که اصلاح‌طلبان به عنوان جریانی سیاسی این حق را دارند که فعالیت خود را ادامه دهند اما اینکه این فعالیت‌ها و جلسات هم‌اندیشی انتخاباتی باشد، تردید دارم.

تردید دارم اصلاح‌طلبان بخواهند از حالا وارد انتخابات شوند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: چندروزی است که شنیده می‌شود اصلاح‌طلبان تحرکات انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند؛ از جلسات منظم هفتگی با حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از جمله خاتمی تا انتقادهای مستمر عبدالناصر همتی به رئیسی که شائبه عزم سیاسی او برای آینده را به وجود آورده است.

داریوش قنبری، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «طبیعی است که اصلاح‌طلبان به عنوان جریانی سیاسی این حق را دارند که فعالیت خود را ادامه دهند اما اینکه این فعالیت‌ها و جلسات هم‌اندیشی انتخاباتی باشد، تردید دارم زیرا تا اینجای کار هنوز زمان زیادی تا انتخابات مجلس و خصوصا زمان خیلی زیادی تا انتخابات ریاست جمهوری و سابقه هم ندارد که جریان‌های سیاسی از دو سال قبل وارد عرصه انتخابات شوند».

او ادامه داد: «علاوه بر اینها برای اصلاح‌طلبان روند انتخابات قابل پیش‌بینی نیست اما در عین حال هر جریان سیاسی می‌تواند فعالیت سیاسی خود را داشته باشد و اصلا جریان سیاسی بدون فعالیت از ماهیت خود تهی می‌شود. گرچه اصلاح‌طلبان نتوانستند در دو انتخابات سال‌های 98 و 1400 به مقصود خود برسند اما عدم پیروزی در انتخابات به معنای گوشه‌نشینی اصلاحات نیست و نباید توقف کرد».

این فعال سیاسی بیان کرد: «اصلاح‌طلبان اکنون می‌خواهند ساختارهای خود را تجدید کنند و خود را با خواسته‌های مردم تطبیق دهند و جلساتی هم که برگزار می‌شود در همین راستاست».

قنببری در پایان درباره وضعیت کلی کشور و مهم‌ترین موضوعاتی که در میان است، گفت: «کشور در مقطع کنونی در حساس‌ترین وضعیت خود قرار دارد. اقتصاد ایران از خرداد1400 تا کنون هنوز تغییر خاصی نکرده است و همچنان تحریم‌ها به قوت خود باقی است اما خبرهای خوبی از مذاکرات به گوش می‌رسد؛ اینکه امید می‌رود با به نتیجه‌رسیدن مذاکرات تحریم‌ها رفع شود و گشایشی در وضعیت معیشتی مردم به وجود آید و وقتی تحریم‌ها رفع شود و شرایط مدیریت کشور عادی، در آن صورت می‌توان ارزیابی دقیق‌تری از عملکرد دولت داشته باشیم».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها