کد خبر: 643937
تاریخ انتشار :

التماس دولت بایدن برای بازگشت ایران پای میز مذاکره !

ایلنا/ رئیس اسبق سیا با انتقاد از رویکردهای دولت آمریکا در قبال تهران، گفت که مقام‌های واشنگتن به تهران التماس کردند پای میز مذاکره بازگردد این در حالی است که ایران حتی حاضر به مذاکره مستقیم با آمریکا نیست.

التماس دولت بایدن برای بازگشت ایران پای میز مذاکره !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش العربیه، «جان رتکلیف» رئیس اسبق سیا با انتقاد از رویکردهای دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا در قبال تهران، گفت که مقام‌های واشنگتن به تهران التماس کردند پای میز مذاکره بازگردد این در حالی است که ایران حتی حاضر به مذاکره مستقیم با آمریکا نیست.

وی که با شبکه «فاکس نیوز» گفت‌وگو می‌کرد، افزود که «دو دشمن بزرگ ما، چین و روسیه» هستند که با ایران مذاکره می‌کنند، و این «فاجعه» است.

رتکلیف در ادامه گفت که لغو تحریم‌های بانک مرکزی، شرکت ملی نفت ایران و سپاه کمکی به پیشرفت مذاکرات نمی‌کند. جو بایدن هم به آنها یک چک سفید می‌دهد. من می‌دانم این جریان به کجا می‌رود. متأسفانه ایرانی‌ها ما را بازی می‌دهند.

در حالی که بسیاری از مقام‌های واشنگتن به شکست‌خورده بودن کارزار فشار حداکثری علیه ایران اذعان کرده‌اند، رتکلیف گفت که «متحدان ما می‌گویند که ایران در حال بازی دادن آمریکا بوده و در تلاش است تا به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند. آنها تأکید می‌کنند که ما باید به سیاست کارزار فشار حداکثری ترامپ بازگردیم. اما به گمان من این دولت چنین کاری نخواهد کرد».

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها