کد خبر: 644130
تاریخ انتشار :

ضعف انتخابات از نگاه عضو جامعه روحانیت مبارز

حزب در جامعه ما متهم است

عضو جامعه روحانیت مبارز کشور با بیان اینکه متاسفانه حزب در جامعه ما متهم است، گفت: من معتقد به کار تشکیلاتی هستم‌. یکی از ضعف‌های انتخابات و دستگاه‌های اجرایی و تقنینی ما غیبت تحزب است‌.

حزب در جامعه ما متهم است
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی روز جمعه در مراسم گرامیداشت چهارمین سال تاسیس حزب همدلی مردم تحولخواه (همت) که در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد، گفت: شما در حزب وارد شده‌اید که بگویید ما آدمهای بی اثری نیستیم و ما می توانیم و این ارزشمند است‌.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان تهران در مجلس یازدهم افزود: متاسفانه حزب در جامعه ما متهم است. من معتقد به کار تشکیلاتی هستم‌. یکی از ضعف‌های انتخابات و دستگاه‌های اجرایی و تقنینی ما غیبت تحزب است‌. یک مسئول چهار سال می آید و می رود به هیچکس هم پاسخگو نیست. اگر حزب داشتند عملکردشان پای حزبشان نوشته می‌شد. برخی با افتخار می گویند ما حزبی نیستیم، این دلیلش عدم فرهنگ سازی است. این که کسی حزبی نیست خودش اشکال است. 

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به کسی که حزبی نیست نباید رای داد، خاطرنشان کرد: کسی که حزبی نیست یعنی معتقد به برنامه، سازمان‌یافتگی، ساختارمندی، پاسخگویی و نظم نیست. وزرایی بودند که دو شب قبل رای اعتماد، چند صفحه برنامه از شخص دیگری می گرفتند و هیچ اطلاعی از محتوای و معنی آن نداشتند، که اگر از درون یک حزب با تجربه به مجلس معرفی می‌شد با پشتوانه و برنامه حزب به مجلس می‌آمد و رای اعتماد می‌گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: احزاب ما بی جان هستند، برخی فامیلی و قبیله‌ای هستند. برخی هم فصلی است که در انتخابات به دنبال سهم هستند. ما هم توسط همین گروه‌ها به مجلس رفتیم ولی امروز کسی از ما نمی‌پرسد چه عملکردی دارید. در همین مجلس افرادی در یک لیست مشترک وارد مجلس شدیم اما کسانی از همین ۳۰ نفر تهران هستند که به اندیشه‌های ائتلافی که آنها را معرفی کرده است، اعتقادی ندارند.  

این فعال اصولگرا با بیان اینکه حزب مانع تک‌روی است‌، گفت: یکی از رسالت‌های حزب این است که توانایی‌های متفرق را متمرکز و افرادی را حول یک مرام‌نامه و اساسنامه سازمان‌دهی می‌کند. این خیلی مهم است و یکی از کارکردهای حزب ممانعت از هرز رفتن استعدادها است.

تقوی بیان کرد: حزب وحدتی با شکوه ایجاد می کند و  این اولین رسالت حزب است‌. البته کسانی باید در حزب وارد شوند که در به کار جمعی معتقد باشد. دوم اینکه باید انگیزه کار جمعی هم داشته باشند. نکته سوم در کار حزبی این است که مکمل جمع است و جمع نیز او را تکمیل می کند. حزب نیرو را از پایین به بالا می آورد و تربیت می کند.

وی با ذکر این نکته که قدرت گرفتن اشکالی ندارد، اظهار کرد: یک شخص صفر کیلومتر را نمی شود از روز اول استاندار کرد و کارکرد احزاب این است که افراد را از سطوح پایین آماده مسئولیت های بزرگ کنند. حزب است که چنین کادری را تربیت و به دستگاه اجرایی می آورد. حزبی که بر محور قانون اساسی و رهبری شکل می گیرد باید کار کنند و قدرت بگیرد و البته ابتدا حزب باید کار آموزشی و تربیتی انجام دهد.

این نماینده مجلس سیزدهم عنوان کرد: شهید بهشتی، می گفت کار در حزب عبادت است. می گفت افراد و کادرها را شناسایی کنید و رشد بدهید. به آنها مسئولیت‌های کوچک بدهید تا برای کارهای بزرگ آماده شوند. اگر نتوانید حزب را تقویت کنید و کادر ورزیده نسازید حزب از هم می پاشد.

کار اصلی احزاب بعد از انتخابات شروع می‌شود

در ادامه «مرتضی فغانی» در این مراسم اظهار داشت: تفاوت ما با دیگر احزاب این است که آنها حول یک چهره یا ژنرال گرد هم آمده اند ولی حزب همت حزب ژنرال‌های سیاسی نیست، بلکه حزب جوانان جهادی و انقلابی است.  

دبیرکل حزب همدلی مردم تحول خواه (همت) افزود: تصور احزاب این است که فعالیت باید فصلی و انتخاباتی  باشد در حالی که کار اصلی احزاب بعد از انتخابات شروع می‌شود. حزب همت بینش فصلی نداشته است. حزب همت در حوزه‌های، جهادی و کارهای جهادی طی این ۴ سال پیشتاز بوده است و در چندین استان گروه‌های جهادی حزب شکل گرفته‌اند.

فغانی با ذکر این نکته که هنوز احزاب در جامعه از حرمت برخوردار نیستند، اضافه کرد: به حدی ذهنیت نسبت به احزاب خراب است که ما برای برگزاری یک مراسم باید چندین سالن و مجموعه سر بزنیم که شاید یکی از آنها با برگزاری جلسه حزبی موافقت کند، از پذیرش ما پرهیز می کنند. باید فرهنگ سازی شده و احزاب در جامعه پذیرفته شوند. 

دبیرکل حزب همت با بیان اینکه تکلیف داریم از دولت حمایت کنم، خاطرنشان کرد: دولت رئیسی که تشکیل شد بیانیه دادیم که ما هیچ امتیازی نمی خواهیم و توقعی نداریم‌. به عنوان سربازان ولایت تکلیف دانستیم که به دولت برنامه بدهیم و در قالب سه کتاب آن را به سه وزیر ارائه کردیم، چون این را وظیفه خود دانستیم‌. اگر به برنامه های ما توجه شد که کمک می کنیم و اگر توجه نکردند تکلیف از ما ساقط شده است. نگاه ما مانند دوران دفاع مقدس تکلیفی است، خودمان پیشقدم شدیم که به دولت کمک کنیم‌.‌

وی اظهار کرد: تحول خواهی جز مطالبات جدی مقام معظم رهبری است. ایشان راجع به امام (ره) می‌فرمایند حضرت امام (ره)تحول خواه و تحول آفرین بودند. لذا یکی از اندیشه ها و مرام ما در حزب، تحول در همه امور جمهوری اسلامی است‌. امام تحول آفرین و رهبر انقلابِ تحول‌گر، مسیر تحولخواهی حزب همت را روشن می کند.

این فعال اصولگرا عنوان کرد: در موضوع تحولخواهی ما به دولت و دیگر قوا پیشنهاد می‌دهیم و وظیفه تشکیلاتی خود را انجام می دهیم. هدف بعدی ما ورود به مجلس است تا در نقشه اجرایی کشور اثرگذار باشیم و مطالبات رهبری را جاری و ساری کنیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها