کد خبر: 644160
تاریخ انتشار :

توضیح آمریکا درباره از سرگیری معافیت‌های تحریمی ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص از سرگیری معافیت‌های تحریمی ایران، گفت که استفاده از این معافیت‌ها مستلزم بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود است.

توضیح آمریکا درباره از سرگیری معافیت‌های تحریمی ایران
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به برخی گزارش‌ها در خصوص از سرگیری معافیت‌های تحریمی ایران، گفت که استفاده از این معافیت‌ها مستلزم بازگشت ایران به تعهدات برجامی خود است.

وی گفت که تا زمانی که ایران به تعهدات برجامی خود بازنگردد، از این معافیت‌ها بهره‌مند نخواهد شد.

پرایس در پیامی توییتری با تکرار برخی ادعا‌ها درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران، نوشت: «ما ایران را از تحریم‌ها معاف نکرده و نخواهیم کرد مگر این که این کشور به تعهدات خود در قالب برجام بازگردد. ما دقیقا همان کاری را کردیم که دولت سابق انجام داد؛ به شرکای بین‌المللی خود اجازه دادیم به مسأله افزایش ریسک تولید گسترش تسلیحات و امنیت هسته‌ای در ایران بپردازند».

پیش از این، منابع خبری اعلام کرده بودند که دولت آمریکا تصمیم به بازگرداندن برخی معافیت‌های تحریمی علیه برنامه هسته‌ای ایران گرفته است.

دولت آمریکا اعلام کرده است که این معافیت‌ها هم‌زمان با ورود مذاکرات وین به مرحله‌ای حساس، بازگردانده می‌شود.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که هیأت‌های مذاکره‌کننده برای مشورت به پایتخت‌ها بازگشته‌اند، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا پیش از بازگشت به وین برای دور نهایی و مشخص شدن سرنوشت مذاکرات، طی فرمانی برخی از تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، معافیت از تحریم‌ها، تهدید آمریکا علیه شرکت‌ها و کشور‌هایی مانند روسیه، چین و همچنین کشور‌هایی اروپایی که در بخش‌های غیرنظامی فعالیت هسته‌ای ایران حضور داشتند را لغو می‌کند.

در ادامه آمده است که این معافیت‌ها برای تشویق ایران به اجرای تعهدات توافق هسته‌ای برجام است.

منبع: ایلنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها