کد خبر: 644048
تاریخ انتشار :

سمت جنجالی یک ایرانى در وزارت خارجه آمریکا !

فارس/ یک سیاستمدار ایرانی‌تبار، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور اقتصادی و بازرگانی تعیین شد.

سمت جنجالی یک ایرانى در وزارت خارجه آمریکا !
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از انتصاب «رامین طلوعی» سیاستمدار ایرانی تبار به دستیاری وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی خبر داد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، در این خصوص نوشت: «خوشحالم که از رامین طلوعی به عنوان دستیار جدید وزیر امور خارجه آمریکا در دفتر امور اقتصادی و بازرگانی استقبال کنم. دفتر امور اقتصادی وزارت خارجه آمریکا از تجربه گسترده وی بهره‌ خواهد برد زیرا ما سیاست خارجه‌ای را پیش می‌بریم که در خدمت مردم آمریکاست و برای آن‌ها مفید است».

رامین طلوعی سیاستمدار آمریکایی ایرانی تبار است که در نوامبر ۲۰۱۴ به عنوان معاون امور بین‌الملل وزارت خزانه‌داری آمریکا منصوب گردید و پیش از آن نیز در سمت‌های مختلفی در وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت داشته است.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که طلوعی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ مدیر اداره نیم‌کره غربی و از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ مشاور ارشد معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا بوده است. وی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۱ نیز در سمت معاون مدیر و اقتصاددان بین‌المللی در بخش اروپای مرکزی و جنوب شرقی وزارت خزانه‌داری آمریکا فعالیت داشته است.

دفتر امور اقتصادی و بازرگانی وزارت خارجه آمریکا نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود در این خصوص نوشت: «خوشحالیم از رامین طلوعی دستیار جدید وزارت خارجه آمریکا در امور اقتصادی و بازرگانی استقبال کنیم. نقش‌های پیشین وی در خزانه‌داری آمریکا و مؤسسه سیاست اقتصادی استنفورد به وی نگرش‌هایی درباره "آنچه در این عصر فناوری جدید برای پیشرفت مردم آمریکا نیاز است"، ارائه می‌دهد. کار را شروع کنیم!.

برخی گزارش‌‌ها نیز حاکی از آن است که طلوعی در مذاکرات منتهی به برجام نقش برجسته‌ای داشته است و چند ماه پیش گمانه‌زنی‌هایی در خصوص تصدی وی بر موقعیتی کلیدی در رابطه با ایران در دولت بایدن صورت گرفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها