کد خبر: 644279
تاریخ انتشار :

قالیباف: مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم

رئیس مجلس تاکید کرد: هر چه از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی هم بیشتر خواهد شد البته انقلاب اسلامی ایران با وجود همه ضعف‌های داخلی و همه هجمه‌های خارجی تا امروز سربلند و پایدار مانده است اما این را بدانیم که در بلندمدت ماندگاری انقلاب هم مشروط به کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

قالیباف: مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تسلیت ایام شهادت امام هادی (ع) و رحلت آیت الله صافی گلپایگانی، اظهار داشت: با فرا رسیدن ماه پر برکت رجب آرزومندم که بتوانیم از فرصت های خاص این ماه استفاده کنیم به خصوص ما مسئولین نظام بیشتر از مردم نیازمند خودسازی معنوی هستیم.

وی با اشاره به سالگرد بازگشت امام خمینی رحمة الله علیه و دهه فجر، ادامه داد: تجدید بیعت ما با امام خمینی رضوان الله علیه تجدید عهد با انقلاب اسلامی و با مکتب امام و شخصیت و سیره ایشان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: خط امام هرگز تحریف شدنی نیست رمز کارآمدی ما این است که در فهم و تصمیم و اقدام خودمان روی مبانی فکری و عملی بنیانگذار انقلاب اسلامی کار کنیم.

قالیباف تصریح کرد: امام خمینی رحمت الله علیه مظهر خداباوری، خودباوری و مردم باوری بود را همان روشن است و بازگشت پذیر نیست انشاالله تا پایان دوران خدمت و پایان عمر بر سر این عهد بمانیم و از برکات آن بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه هر چقدر از مکتب امام دور شویم ناکارآمدی ها نیز بیشتر خواهد شد، تاکید کرد: البته انقلاب اسلامی ایران علی رغم همه ضعف های داخلی و همه هجمه های خارجی تا امروز سربلند و پایدار مانده است اما این را بدانیم که در بلندمدت ماندگاری انقلاب هم مشروط کارآمدی ساختار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس مجلس افزود: زمان و فرصت‌های زیادی از دست رفته است و ما حق نداریم یک روز و حتی یک ساعت را در جهاد برای کارآمدتر شدن نظام حکمرانی کشور از دست بدهیم. ما مسئولیم و مسئولیت در نظام اسلامی یک امتیاز نیست که آن را متعلق به خودمان بدانیم بلکه مسئولیت یک وظیفه است که باید به انجامش برسانیم.

قالیباف ادامه داد: باید تنگه‌های احد فراروی کارآمدی نظام را که با آنها آشنا هستیم دریابیم، برای جراحی برخی مسائل عمده باید آمادگی داشته باشیم و هزینه آن را هم بپردازیم و در همین راستا ما نمایندگان مردم و کارگزاران کشور باید در پذیرش فشار و هزینه‌ دادن برای اصلاح پیش قدم باشیم.

وی گفت: البته وقتی نگاه کلان و منصفانه به راه طی شده انقلاب داشته باشیم این واقعیت واضح می‌شود که ما در بسیاری از عرصه‌ها از وضعیت زیر صفری که ناشی از غفلت و خیانت زمامداران خودکامه و وابسته بوده است با وجود فشارهای همیشگی دشمن به نقاطی روشن و امیدبخش رسیده‌ایم که این پیشرفت‌ها را مرهون پایبندی به اصول انقلاب، رهبری هوشمندانه، همدلی مردم و نیز تلاش خستگی‌ناپذیر نخبگان مخلص و مدبر هستیم.

رئیس مجلس افزود: اما نه در بخش‌هایی که پیشرفت داشته‌ایم، قانع هستیم و نه از بخش‌هایی که پیشرفت نداشته‌ایم، غافل. تا زمانی که ملت ایران با عقلانیت و قوت بیشتر راه روشنی که تاکنون در پیش گرفته و برایش هزینه داده است را مبتنی بر خداباوری و مردم‌باوری ادامه دهد.

قالیباف تاکید کرد: افق پیش رو با همه فراز و نشیب‌ها روشن خواهد بود و ان‌شاء الله در چله دوم انقلاب اسلامی کام مردم شیرین‌تر از گذشته خواهد بود.

وی با اشاره به روز فناوری فضایی، بیان داشت: فناوری فضایی یکی از عرصه‌های پیشرفته، غرورآفرین ملی ما و از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است؛ تجلی واقعی آن، خودباوری و اعتماد به نفسی است که امام (ره) در جریان انقلاب اسلامی به مردم و به ویژه نخبگان ما داد.

رئیس مجلس افزود: امروز چرخ‌های این فناوری و صنعت نباید از شتاب بیفتد و ما در خانه ملت پشتیبان این‌گونه حرکت‌های علمی و ملی خواهیم بود.

قالیباف تصریح کرد: همچنین وظیفه خود می‌دانم که از رئیس‌جمهور محترم، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای اجابت درخواست مجلس در پیگیری و تخصیص ۱۸ هزار میلیارد تومان از اعتبارات تبصره ۱۸ که نقش بسیار مؤثری در تولید و اشتغال به ویژه در مناطق محروم ایفا خواهد کرد، تشکر کنم و این جدیت دولت و پیگیری بخش نظارتی مجلس نشان از باور مدیران و مسئولان مجلس و اجرایی کشور به اشتغالزایی و محرومیت‌زدایی است و از سوی دیگر، نمونه خوبی از هم‌افزایی بین مجلس و دولت در حل مسائل مردم

وی با اشاره به شهادت مأمور وظیفه‌شناس شهید علی‌اکبر رنجبر در درگیری با اراذل و اوباش، بیان داشت: به ملت شریف ایران و خانواده شجاع و غیور نیروی انتظامی و همچنین به خانواده آن شهید تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این پلیس مقتدر است که می‌تواند امنیت جامعه را تأمین کند و در این راستا فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار پلیس اعم از تأمین تجهیزات، آموزش و حمایت قانونی از مأموران نیروی انتظامی ضروری است. مجلس یازدهم آمادگی دارد برای حمایت‌های قانونی لازم، نقطه نظرات نیروهای مسلح و نیروی انتظامی را در اصلاح قوانین خارج از نوبت در دستور کار و بررسی خود قرار دهد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها