کد خبر: 644504
تاریخ انتشار :

اظهارات مهم اولیانوف درباره مذاکرات ایران و آمریکا

صدا و سیما/ میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرد: "ما پنج دقیقه با خط پایان فاصله داریم".

اظهارات مهم اولیانوف درباره مذاکرات ایران و آمریکا
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، میخائیل اولیانوف مذاکره کننده ارشد روسیه در گفتگو با روزنامه کومرسانت Kommersant روسیه که روز دوشنبه منتشر شد، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرد: "ما پنج دقیقه با خط پایان فاصله داریم".

اولیانوف گفت: "پیش نویس سند نهایی تنظیم شده است. چندین نکته است که به کار بیشتر نیاز دارد، ولی سند هم اکنون روی میز است".

به گزارش فارس؛ وی همچنین در بخشی از این مصاحبه با یادآوری اینکه آمریکا از برجام خارج شده تصریح کرده که روسیه خواسته‌های ایران در مذاکرات وین را درک می‌کند. او گفت: «در کل ما با خواسته‌های ایران هم‌حسی داریم. در این مورد، ایران طرف صدمه‌یده است. ایران از برجام خارج نشد و بنا به خواسته خودش هم از تعهداتش فاصله نگرفت بلکه اقداماتش در واکنش که سیاست فشار حداکثری از سوی آمریکا بود. بنابراین، من تکرار می‌کنم. ما درک بسیار بالایی در قبال خواسته‌های ایران داریم.»

اولیانوف در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین پرداخت و تصریح کرد که چندین مسئله بنیادین در مذاکرات باقی مانده‌اند که باید حل شوند. او در پاسخ به سوال خبرنگار کامرسنت مبنی بر اینکه چقدر تا توافق باقی مانده گفت: «تجربه این مذاکرات نشان داده بهتر است از چنین ارزیابی‌هایی یا از ارائه تاریخ‌های مشخص خودداری شود. ما هنوز لازم است برخی مسائل که برخی از آنها نسبتاً بنیادی هستند را حل کنیم.»

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها