کد خبر: 644573
تاریخ انتشار :

تکذیب روایت جعلی منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی

ایسنا/ دفتر نشر معارف انقلاب در اطلاعیه ای اعلام کرد: اخیرا مطلبی در شبکه اجتماعی توییتر در رابطه با علت درگذشت یادگار امام راحل، مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج احمد خمینی منتشر شد و سپس این مطلب به آیت الله هاشمی رفسنجانی داده شده است که صحیح نمی باشد.

تکذیب روایت جعلی منتسب به آیت الله هاشمی رفسنجانی
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در این اطلاعیه آمده است: ضمن تجدید احترام نسبت به بیت مکرم و معزز امام خمینی رحمت الله علیه در ایام دهه فجر وابراز تاسف از انتشار اینگونه مطالب تخریبی، به اطلاع خوانندگان محترم می رساند که روایت مستند درگذشت یادگار ارجمند امام راحل، توسط آیت الله هاشمی در خاطرات روزنوشت سال ۱۳۷۳ ایشان درج گردیده که در ادامه می آید.

آیت الله هاشمی رفسنجانی جزییات بیماری و درگذشت یادگار امام راحل را در خاطرات خود اینگونه مرقوم کرده اند:

یکشنبه 21 اسفند سال 1373

جلسه تنظیم بازار داشتم ، تصمیماتی گرفتیم، در اثنای جلسه خبر رسید که حاج احمد آقا بیهوش شده و در بیمارستان است، جلسه را زودتر تمام کردم وبه جماران،بیمارستان بقیه الله، مجاور منزلمان رفتم. دکترها گفتند، مغز به کلی از کار افتاده وامید علاج کمتر از یک درصد است.

با همسرشان فاطمه خانم صحبت کردم. گفت دیشب تا ساعت دو ونیم بامداد حالشان طبیعی بوده وبعد خوابیده است.ظهر از ساعت دوازده تا دو ونیم در منزل جواد – اخ الزوجه – بوده  وساعت شش بامداد، مطابق معمول خواب بوده ...و ساعت هشت که به سراغشان رفتیم ، ... از هوش رفته بودند، دکترخبر کردیم وبه بیمارستان منتقل شدند. دکترها با شوک و تنفس مصنوعی، قلب را بکار انداختند و فشار خون به شش رسیده بود. با درخواست خانواده وموافقت آیت الله خامنه ای، دکتر ازلندن احضار شده است... شام میهمان آیت الله خامنه ای بودم، درباره حادثه احمدآقا و احتمالات آینده وسفرم به پاکستان صحبت کردیم، ایشان نگران وضع امنیت سفرند ، ساعت نه ونیم شب به خانه آمدم، عفت از پیش خانواده امام آمده بود، وضع پریشان آنها را گفت . گفتم از سفرپاکستان منصرف شود. به بیمارستان رفتم وضع مثل گذشته است، فشار خون با دارودو درجه بالا رفته است.

دوشنبه 22 اسفند

ساعت هفت برای عیادت احمدآقا به بیمارستان رفتم ، کمی امیدوار شده اند. دکتر بیهوشی از لندن آمده وگفته مواردی هست که بعد از چندروز هم مغز به فعالیت برگشته است. فشار خون هم به ده رسیده بود.ولی عوارض منفی جسمی بروز کرده است.

سه شنبه 23 اسفند

از تهران خبر دادند وضع احمد آقا فرقی نکرده است... شب تلفنی با عفت صحبت کردم، گفت وضع احمدآقا بد است.

چهارشنبه 24 اسفند

خبرآمد که وضع حال احمدآقا رو به وخامت می رود واگر فوت کند ، فردا تشییع جنازه است.

پنجشنبه 25 اسفند

دیشب پس از ورود به تهران به بیمارستان بقیه الله برای عیادت حاج احمدآقا رفتیم، حالشان خوب نیست در اثرتزریق مایعات خیلی ورم کرده، به خانه رفتم وحدود ساعت یک بعد از نیمه شب خوابیدم، عفت هم تازگی از منزل امام برگشته بود وگفت خانواده امام خیلی ناراحتند.

ساعت هشت صبح باز به بیمارستان رفتم وضع مثل سابق است، دکترها با دیالیز در صدد کم کردن ورم اند وامیدی ندارند . فقط بحث چندساعت مطرح است.

جمعه 26 اسفند

رادیوی ماشین در ساعت حدود چهارونیم خبر فوت احمدآقا را داد وهمه را غمگین کرد... ساعت یک بامداد به خانه رسیدم،عفت هم از منزل امام آمده بود.

شنبه 27 اسفند

اول وقت، برای تسلیت به خانواده امام به منزل امام با عفت وفائزه رفتیم، همسر امام، مادر احمدآقا گریه کرد واظهار افسردگی شدید نمود، همشیره ها وهمسرش گریه کردند، من هم بی اختیار گریه کردم، سپس تسلیتشان دادم وتوصیه به بردباری کردم، حسن فرزند احمد آقا را توصیه به تحصیل وتوجه به امور خانواده نمودم، جمعی از اعضای بیت امام هم آمده بودند.

از آنجا برای تشییع جنازه به دانشگاه تهران رفتم، آیت الله خامنه ای هم آمدند، به امامت ایشان نماز میت را خواندیم ...  مراسم تشییع احمدآقا را از تلویزیون دیدم، فوق العاده باشکوه است، اجتماع مردم خیلی بیش از حد انتظار است.

یکشنبه 28 اسفند

برای جلسه فاتحه احمدآقا به مرقد امام رفتم، آقای فلسفی منبر رفت... شب به خانه آمدم محسن وحمید اینجا بودند، درباره شایعات مربوط به مرگ حاج احمدآقا صحبت بود، خیلی شایعات نادرست به خاطر مرگ نابهنگام وجود دارد وبه نظر می رسد صدانقلاب در پشت شایعات نادرست باشد ورادیواسراییل هم شیطنت می نماید.

دوشنبه 29 اسفند

عفت پیش از ظهر به مراسم عزاداری بیت امام رفت.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها