کد خبر: 644911
تاریخ انتشار :

آدم کشی با چاقوی قصابی!

خراسان | جوان 30 ساله ای که حدود هفت ماه قبل مرد تنومندی را در قم با ضربات مرگبار چاقوی قصابی به قتل رسانده بود، پس از هفت ماه زندگی مخفیانه شب جمعه گذشته با ردزنی های اطلاعاتی در مشهد به دام افتاد و راز این جنایت تکان دهنده را فاش کرد.

آدم کشی با چاقوی قصابی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ساعت 22 پنجم مرداد بود که درگیری هولناکی مقابل باشگاه ورزشی افضل در نزدیکی چهارراه سرگردان قم رخ داد. در این نزاع وحشتناک جوانی حدود 30 ساله چاقوی قصابی را بیرون کشید و مرد تنومند باشگاه دار را هدف ضربات چاقو قرار داد. «جواد- س» معروف به جواد افضل به شدت مجروح شد و خون آلود روی سنگفرش خیابان افتاد. اگرچه این مرد قمی با تلاش امدادگران اورژانس به بیمارستان انتقال یافت اما او بر اثر عوارض ناشی از اصابت ضربات چاقو جان خود را از دست داد و بدین ترتیب پرونده ای جنایی روی میز بازپرس شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب قم قرار گرفت.

با حضور مقام قضایی در محل وقوع حادثه، بررسی های تخصصی در این باره آغاز و مشخص شد که عامل جنایت از صحنه حادثه گریخته و به مکان نامعلومی رفته است و اما تحقیقات میدانی مقام قضایی نشان داد که نزاع مرگبار در پی اختلافات و کینه قدیمی رخ داده است به همین دلیل واکاوی این پرونده جنایی در حالی ادامه یافت که با دستورات ویژه و محرمانه قاضی پرونده، گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان قم ماموریت یافتند تا سرنخ این کلاف پیچیده، جنایی را پیدا کنند. به گزارش خراسان، این گونه بود که تحقیقات گسترده کارآگاهان از همان ساعات اولیه بامداد ششم مرداد آغاز شد.

بررسی های مقدماتی بیانگر آن بود که جوانی به نام «مجید- چ» ضربات چاقو را بر پیکر مرد باشگاه دار وارد کرده است در حالی که سابقه یک قتل را نیز در کارنامه سیاهش دارد. با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، تحقیقات کارآگاهان با استفاده از تجربیات ارزنده دادستان قم، وارد مرحله جدیدی شد و آنان با همکاری کارشناسان اداره اطلاعات جنایی پلیس آگاهی قم، دامنه ردزنی های اطلاعاتی را به شهرهای مختلف کشور کشیدند تا این که حدود هفت ماه بعد از این حادثه دلخراش، تلاش های کارآگاهان به ثمر نشست و آن ها به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم فراری پس از اقامت در چند شهر کشور، در نهایت به مشهد گریخته است و سعی دارد زندگی مخفیانه خود را در این شهر ادامه دهد.

گزارش اختصاصی خراسان حاکی است، با به دست آمدن این سرنخ، گره های کور کلاف سردرگم این پرونده جنایی باز شد و گروه زبده ای از کارآگاهان پلیس آگاهی قم در حالی عازم مشهد شدند که دادستان قم نظارت مستقیمی بر عملیات آن ها داشت و بی درنگ هماهنگی های قضایی با دادستان با تجربه مرکز خراسان رضوی صورت گرفت تا با ورود قاضی ویژه قتل عمد مشهد به ماجرای نیابت قضایی، عملیات دستگیری متهم به قتل فراری ابعادی همه جانبه یابد.

طولی نکشید که با دستور ویژه قاضی درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی) پرونده نیابت قضایی در شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد زیر ذره بین بررسی های تخصصی قرار گرفت. از سوی دیگر نیز گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به سرپرستی سرهنگ کارآگاه نجفی (رئیس دایره قتل عمد) ماموریت یافتند تا همگام با کارآگاهان اعزامی از قم وارد عملیات غافلگیرانه شوند، به همین دلیل جلسه کارشناسی مشترکی با حضور قاضی دکتر صادق صفری در پلیس آگاهی خراسان رضوی برگزار شد و همه جوانب این عملیات مورد کنکاش های دقیق قرار گرفت. براساس گزارش خراسان، رصدهای اطلاعاتی با دستور مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) در خصوص محل اختفای متهم به قتل فراری ادامه داشت تا این که شب جمعه گذشته دامنه این عملیات نامحسوس به بولوار طبرسی مشهد کشید و مشخص شد که «مجید- چ» (متهم به قتل) در منزلی اجاره ای و به همراه همسر باردارش زندگی مخفیانه را ادامه می دهد.

بنابراین عملیات مشترک کارآگاهان با رعایت موازین شرعی و قانونی آغاز شد تا هنگام دستگیری متهم فراری آسیبی به همسر باردار وی نرسد. به گزارش خراسان، گروه کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی که منطقه محل اختفای متهم را به خوبی می شناختند، جلودار عملیات ضربتی شدند و ساعتی بعد در حالی حلقه های قانون بر دستان عامل جنایت گره خورد که او در بهت و حیرت فرو رفته بود. عقربه های ساعت حدود 23 شب جمعه را نشان می داد که «مجید- چ» با اقدامات حفاظتی به پلیس آگاهی خراسان رضوی منتقل شد و توسط قاضی دکتر صفری مورد بازجویی های مقدماتی قرار گرفت. متهم این پرونده جنایی که هنوز باور نمی کرد در چنگ قانون گرفتار شده است، با طرح اولین سوال قاضی ویژه قتل عمد مشهد از جلد «حیرت» بیرون آمد و با معرفی کامل خود بیان کرد که  متوجه تفهیم اتهام شده و طبق قانون آیین دادرسی کیفری از حقوق قانونی متهمان برخوردار است.

بنابر گزارش خراسان، متهم این پرونده جنایی که در حضور سرهنگ کارآگاه مهدی سلطانیان (رئیس اداره جنایی آگاهی خراسان رضوی) و کارآگاهان اعزامی از پلیس آگاهی قم به سوالات تخصصی قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد پاسخ می داد، درباره چگونگی وقوع جنایت تکان دهنده در مقابل باشگاه ورزشی افضل قم گفت: مرحوم «جواد – س» بچه محل ما بود. آن روز به من زنگ زد گویا از داخل زندان درباره تسویه حساب یک پرونده قتل با او تماس گرفته بودند و این موضوع به گردن من افتاد که آن ها را لو داده ام. بعد از گذشت مدتی از این ماجرا دوباره مرحوم از من پرسید که تو آن ها را لو دادی؟ که گفتم من آدم فروش نیستم!

ولی او نپذیرفت و از مغازه چوب برداشت و سرودستم را شکست. من هم چاقو را بیرون کشیدم و چند ضربه بر پیکرش وارد کردم، سپس با موتورسیکلت از آن جا گریختم و به شهر ساوه رفتم. آن جا بود که چاقوی خون آلود را وسط میدان انار انداختم و بعد به تهران رفتم تا دستم را  درمان کنم. آن جا پزشکان دستم را که شکسته بود عمل کردند پس از گذشت 20 روز از این ماجرا، به قم بازگشتم و همسرم را به همدان بردم تا در آن جا زندگی کنم ولی بعد از مدتی دوباره احساس کردم امکان دارد در این جا مرا دستگیر کنند، به همین دلیل دست زنم را گرفتم و به مشهد گریختم آن جا مخفیانه خانه ای را اجاره کرده بودم که ناگهان کارآگاهان را بالای سرم دیدم و دیگر نتوانستم حرکتی بکنم!  گزارش خراسان حاکی است، متهم در پاسخ به سوال مقام قضایی که پرسید چرا چاقو به همراه داشتید؟ نیز گفت: ما دامدار هستیم و اگر من چاقو نداشتم او مرا می کشت!

در لحظه درگیری هم فقط من به تنهایی با مرحوم «جواد افضل» درگیر شده بودم و کس دیگری نبود! ولی نمی دانم چند ضربه به او زدم چون او به سرم ضربه زده بود و من متوجه تعداد ضربات چاقو نشدم! فقط می دانم که ضربه ای به صورت او زدم تا مرا رها کند.

در این هنگام قاضی پرسید چرا وقتی او برای آوردن چوب رفت شما فرار نکردید؟ که متهم پاسخ داد: اصلا فکر نمی کردم که او می خواهد با خودش چوب بیاورد و... به گزارش خراسان، در ادامه این بازجویی ها مشخص شد که متهم به قتل سال های جوانی خود را به جرم یک فقره قتل دیگر در زندان سپری کرده است چرا که او در پاسخ به سوالی دیگر از سوی قاضی دکتر صفری که «آیا سابقه کیفری دارید؟» گفت: من قبلا هم مرتکب قتل شده ام هنوز 17 سال بیشتر نداشتم که به خاطر بچگی و در یک نزاع، مرتکب قتل شدم و 10 سال را در زندان سپری کردم تا این که اولیای دم از خون‌خواهی من گذشتند و با جلب رضایت آن ها از چوبه دار گریختم. وقتی از زندان آزاد شدم 27 سال داشتم ولی اکنون سه سال بعد از آن ماجرا و در حالی که همسرم باردار است بازهم به جرم قتل دستگیر شده ام. آن روز چاقوی قصابی دسته زردرنگی را همراه داشتم که تیغه آن حدود 20 سانتی متر و یک دم بود. اگر آن چاقو همراهم نبود شاید دوباره دستم به خون آلوده  نمی شد.

براساس این گزارش، اعترافات متهم تا ساعاتی از بامداد به طول انجامید و پس از تکمیل تحقیقات توسط کارآگاه منفرد (افسر پرونده) متهم این پرونده جنایی با دستور قاضی شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد تحویل کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی استان قم شد و آن ها نیز شبانه به سوی قم حرکت کردند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها