کد خبر: 645208
تاریخ انتشار :

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

اوکراین شهامت مقابله علنی با توافق مینسک را ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت، مقامات اوکراین قدرت و شجاعت این را ندارند که به صورت علنی با توافق مینسک مقابله کنند، چرا که می‌دانند جامعه جهانی چه برداشتی از این کار خواهد کرد.

اوکراین شهامت مقابله علنی با توافق مینسک را ندارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: این نمایشی خنده‌دار است که مقامات کی‌یف از آن برای جایگزین کردن توافق مینسک استفاده می‌کنند. آن‌ها قدرت و جرات این را ندارند که بگویند دیگر به معاهده مینسک متعهد نیستند و نمی‌خواهند آن را عملی کنند، چرا که می‌دانند تمام جامعه بین‌المللی، بر خلاف اوکراین، بر کارآمد بودن این توافق و نبود گزینه دیگر تاکید دارد. پس آن‌ها به کارمورد علاقه‌شان می‌پردازند، یعنی تحریف حقایق.

وی خاطرنشان کرد که برنامه‌های همکاری‌های آتی در گفت‌وگوها با رهبران غربی طرح‌ریزی شده است و افزود: گفته شد که همکاری‌ها ادامه داشته باشد. پاسخ‌ها به شکل متفاوتی تحویل داده خواهد شد (در مقایسه با پاسخ‌هایی که شرکای غربی ما دادند) .

زاخارووا همچنین با اشاره به پیام "تقسیم‌ناپذیری امنیت" لاوروف گفت: پاسخ‌هایی که داده شد، از سوی کسانی نبود که این پیغام را برایشان فرستاده بودیم. در دنیای مدرن، گاهی پیش می‌آید که یک طرف را خطاب قرار دهی و پاسخ خود را از طرف دیگری بشنوی. ما تک‌تک کشورهای عضو و دیپلمات‌های ارشدشان را خطاب قرار دادیم، اما در عوض، استولتنبرگ و بورل بجای همه آن‌ها به ما پاسخ دادند!

 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها