کد خبر: 645228
تاریخ انتشار :

شرط جدید ایران برای حصول توافق نهایی در وین

فارس/ وزیر امور خارجه روند مذاکرات در وین را رو به جلو خواند و با بیان اینکه هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست، حصول توافق نهایی را منوط به «رفتار مسئولانه» طرف غربی دانست.

شرط جدید ایران برای حصول توافق نهایی در وین
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با اشاره به گفتگوی تلفنی اش با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نوشت: در تماس با جوزپ بورل در مورد آخرین وضعیت مذاکرات وین گفتگو کردیم.

وی افزود: رعایت خطوط قرمز ایران برایمان اهمیت اساسی دارد.

وزیر خارجه یادآور شد: روند رو به جلوست، اما هنوز برخی موضوعات مهم، پیش روی ماست.

امیرعبداللهیان با اشاره به ابتکارات طرف ایرانی در مذاکرات خاطرنشان کرد: ابتکارات طرف ایرانی توافق را در دسترس قرار داده، اما حصول توافق نهایی منوط بر «رفتار مسئولانه» طرف غربی است.

به گزارش فارس، امیرعبداللهیان و بورل دوشنبه تلفنی درباره مذاکرات جاری در وین گفتگو کردند.وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تأکید بر حقوق و مطالبات مشروع ایران در هرگونه پیشنهادی، تصریح کرد: به هیچ وجه از خطوط قرمز خود که مبتنی بر منطق و واقع بینی است، عقب نشینی نخواهیم کرد.

دور هشتم مذاکرات وین برای رفع تحریم ها علیه ایران از روز سه شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت ها با پایتخت ها از سر گرفته شد و در سطوح مختلف در حال برگزاری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها