کد خبر: 645417
تاریخ انتشار :

ثبات سهام عدالت در هفته آخر بهمن ماه

سهام عدالت نسبت به آخرین هفته گذشته تغییری نداشت و حتی شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت کرد، در محدوده یک میلیون و ۲۸۲ واحدی قرار گرفت.

ثبات سهام عدالت در هفته آخر بهمن ماه
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سهام عدالت در پایان هفته چهارم بهمن ماه تفاوت چندانی با هفته گذشته خود نداشت. همچنین شاخص کل بورس کمتر از یک درصد افت داشت در سطح یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی به کار خود خاتمه دارد.

ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی در پایان این هفته یعنی ۲۷ بهمن ماه به ۱۲ میلیون و ۵۴ هزار تومان رسید. این در حالی است که ارزش این سبد در هفته گذشته روی قیمت ۱۱ میلیون و ۹۷۸ هزار تومان ایستاد. 

ارزش سبد یک میلیونی نیز در پایان این هفته به ۲۲ میلیون و ۷۰۶ هزار تومان رسید. ارزش این سبد در هفته گذشته برابر با ۲۲ میلیون و ۵۶۵ هزار تومان بود.

همچنین ارزش سبد ۴۹۲ هزار تومانی طی روز چهارشنبه و آخرین روز معاملاتی این هفته، به ۱۱ میلیون و ۱۷۳ تومان رسید. این ازرش در هفته قبل معادل ۱۱ میلیون و ۱۰۴ تومان بود. 

ارزش ۶٠درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ٧ میلیون و ٢٣٢هزار تومان رسیده است.

سود سهام عدالت چه زمانی پرداخت می‌شود؟

عسکر توکلی، رئیس شرکت تعاونی سهام عدالت می‌گوید: قرار است سود سهام عدالت از ابتدای اسفندماه همانند سال گذشته از طریق شماره حساب‌های اعلام شده در سیستم سهام عدالت پرداخت شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ برخی از سهامداران بخشی از سهام خود حدود ۳۰ و برخی نیز در مجموع ۶۰ درصد از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، توضیح می‌دهد: سود سهام یک میلیون تومانی، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و سود سهام ۵۳۲ هزار تومان حدود ۶۰۰ هزار تومان است که این افراد میزان سودشان برابر سهمی است که در تاریخ برگزاری مجمع آن را داشته‌اند؛ بنابراین میزان سود دریافتی افراد به میزان فروش تا تاریخ مجمع شرکت‌ها بستگی دارد.

باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات)، درباره جزییات واریز سود سهام عدالت اظهار می‌کند: بر اساس آخرین محاسبات، سود سهام منتهی به ۲۹ اسفندماه سال ۱۳۹۹ مشمولان سهام عدالت حدود ۵۵۰ هزار تومان است. اما پرداخت این مبلغ منوط به مبالغی که شرکت‌های سرمایه‌پذیر به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واریز می‌کنند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر اقدام به افزایش سرمایه کرده‌اند، اضافه می‌کند: مبالغ افزایش سرمایه از سود تقسیمی کسر خواهد شد اما سهام جدید به سهامداران تعلق خواهد گرفت. اگر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود سهام خود را در زمان مقرر به حساب سمات واریز کنند، پرداخت سود در یک مرحله انجام می‌شود. اما در غیر اینصورت، واریز سود بیش از یک مرحله به طول می‌انجامد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    Markets

    دیگر رسانه ها