کد خبر: 645614
تاریخ انتشار :

جنگ در اوکراین بالا گرفت | ۸۰۰ بار مناطق دونباس گلوله باران شد

ایرنا: شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه در گزارشی از جمهوری های مردمی دونتسک و لوگانسک اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰۰ بار به مناطق دونباس حمله کردند.

جنگ در اوکراین بالا گرفت | ۸۰۰ بار مناطق دونباس گلوله باران شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز یکشنبه به نقل از خبرنگاران خود اعلام کرد: نیروهای اوکراینی با استفاده از خمپاره و توپخانه علاوه بر هدف قرار دادن مواضع شبه نظامیان در دونتسک و لوگانسک، از مهمات منع شده در توافقنامه مینسک علیه مناطق مسکونی استفاده می کند.

بر اساس این گزارش، در جمهوری مردمی دونتسک سه منطقه مسکونی در شبانه روز اخیر هدف حمله نیروهای اوکراینی قرار گرفت و به سوی آنها خمپاره های ۱۲۰ میلیمتری پرتاب شد.

در این گزارش گفته شده است: بیش از ۱۰ گلوله خمپاره و توپ به کارخانه مواد شیمیایی دونتسک اصابت کرده و آسیب های شدیدی به این مرکز صنعتی وارد آمده است.

خبرگزاری تاس هم در گزارشی از منطقه دونباس اعلام کرد که بامداد امروز در مجموع ۳۰ گلوله خمپاره به سوی مناطق دوکوچایفسک، اسپارتاک و دونتسک پرتاب شد.

به گزارش ریانووستی، در منطقه دونتسک از یک حمله تروریستی و خرابکارانه به خط لوله گاز پبشگیری شد.

این رسانه در گزارش دیگری نوشت: در منطقه کومنترنووا در جمهوری مردمی دونتسک، یک نفر از ساکنان محلی بر اثر گلوله باران نیروهای اوکراینی مجروح شده است و به چند ساختمان مسکونی آسیب هایی وارد آمده است.

در گزارش دیگر ریانووستی خاطرنشان شد که یک نیروهای امنیتی در دونتسک مرکز جمهوری خودخوانده دونتسک، یک گروه خرابکاران ارتش اوکراین را متلاشی کرد.

در درگیری با افراد این گروه در شهر دونتسک، دو نفر از نیروهای امنیتی جمهوری مردمی دونتسک مجروح شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای اوکراینی در چند منطقه جمهوری مردمی دونتسک اقدام به حمله کردند و در برخی نقاط درگیری ها ادامه دارد.

در همین حال ریانووستی در گزارش دیگری نوشت: در جریان گلوله باران دونتسک توسط نیروهای اوکراینی، گروه خبرنگاران شبکه تلویزیونی سی.ان.ان آمریکا و فرانس پرس مورد حمله قرار گرفتند اما به کسی آسیبی وارد نیامد و این گروه ها منطقه را ترک کردند.

ریانووستی نوشت: مناطق جمهوریهای مردمی دونتسک و لوگانسک در روزهای اخیر بطور بی سابقه ای هدف ارتش اوکراین قرار گرفته اند که در چند ماه اخیر سابقه نداشته است و در ۲۴ ساعت اخیر به سوی مناطق دونتسک بیش از ۱۱۲۰ گلوله پرتاب شده است.

بسیاری از ساکنان منطقه دونباس، یا خانه های خود را ترک کرده و روانه مناطق امن تر بویژه روسیه شده اند و کسانی هم که قادر به ترک منطقه نیستند در زیرزمین ها در شرایط سخت پناه گرفته اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها