کد خبر: 645622
تاریخ انتشار :

رای الیوم:

تحلیل زبان بدن سید حسن نصرالله در سخنرانی اش درباره ایران و اسرائیل

رای الیوم نوشت: اگر مراکز پژوهش‌های راهبرد‌های نظامی و سیاسی اسرائیل به دنبال تحلیل صحبت‌های نصرالله و دریافت زبان بدن و لحن او هستند، اعراب و مسلمانان در محور مقاومت نیز باید تلاش مشابهی داشته باشند، چرا که سخنرانی اخیر دبیر کل حزب الله، پر از اطلاعات مهم بود و ارائه خوانش‌های دقیقی از آن، می‌تواند تاثیر مثبتی در فهم تحولات منطقه داشته باشد.

تحلیل زبان بدن سید حسن نصرالله در سخنرانی اش درباره ایران و اسرائیل
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رای الیوم نوشت: دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در سالروز شهدای مقاومت، از شیخ راغب گرفته تا عباس موسوی و عماد مغنیه و از ساخت پهپاد‌های پیشرفته توسط حزب الله صحبت کرده و از نگرانی دشمن اسرائیلی و فروپاشی آن سخن گفت.

در ادامه این مطلب آمده است: سید حسن نصرالله سعی داشت تا در سخنرانی خود به برخی گزارش‌های استراتژیک سالیانه اسرائیل و ژنرال‌های رژیم اشغالگر پاسخ گوید، گزارش‌هایی که خطرات مربوط به اسرائیل را بیان کرده و حزب الله را پس از ایران، خطر دوم برای صهیونیست‌ها می‌دانست، بویژه آنکه ژنرال عیران نیف، فرمانده ارتش اسرائیل تهدید کرده است که اگر حزب الله بیش از هزار موشک با برد دقیق تولید کند، اسرائیل چاره‌ای جز راه اندازی جنگ علیه لبنان ندارد.

در واقع سید حسن نصرالله قصد داشت چند پیام را طی سخنرانی خود ارسال کند:

اول: اینکه کارگاه‌های نظامی حزب الله توانسته اند هزار موشک بالستیک عادی را به موشک‌های دقیق برد تبدیل کرده و به لطف تکنولوژی ایران، دیگر حزب الله نیازی به وارد کردن این نوع موشک از ایران و از مسیر عراق و سوریه ندارد تا خطر حمله اسرائیل در این مسیر، وجود داشته باشد.

دوم: مرکز امنیتی وابسته به حزب الله، توانایی ردیابی واقعا عالی را در اختیار دارد و توانسته است به اطلاعات دقیقی دست یابد که براساس آن، رژیم اشغالگر مزدورانی را برای شناخت مکان تولید این موشک‌ها استخدام کرده تا زمینه را برای هدف گرفتن آن فراهم کند، اما حزب الله آماده مقابله با هر گونه تلاش اسرائیل اسرائیل در این راستاست. این مساله از اظهارات سید حسن نصرالله در مورد اماده باش نیرو‌های «انصاریه ۲» مشخص شد، که منتظر حملات اسرائیل است.

سوم: اینکه کارگاه‌های ساخت و تولید موشک‌ها و پهپادها، تنها در یک مکان متمرکز نیست و احتمالا در عمق کوه‌های بلند جنوب لبنان واقع شده، به این ترتیب، حتی حمله به این مکان‌ها فایده‌ای نخواهد داشت.

در اینجا به صحبت‌های دبیر کل حزب الله در مورد شرایط داخلی لبنان نمی‌پردازیم، نه به این دلیل که اهمیتی برای خواننده ندارد، بلکه تنها برای پرهیز از تکرار به این موارد اشاره نمی‌کنیم. اما به نظر می‌رسد بزرگترین چالش به ترسیم مرز‌های دریایی لبنان مربوط است، یعنی نواحی که ذخایر نفت و گاز منطقه واقع شده و شاید اظهارات سید حسن نصرالله در مورد انبار‌های موشک‌های دقیق و پهپادها، پیام هشداری است برای اسرائیل و متحدان و مزدوران آن در لبنان و در خصوص پرونده ترسیم مرزها.

راز آرامش خاطری که در چهره سید حسن نصرالله بود را نمی‌دانیم، ایا خشنودی او به اخبار خوشحال کننده‌ای برمی گردد که از مسئولان ایرانی در تهران شنیده؟ دیداری که برخی روزنامه‌های اسرائیلی به آن اشاره داشتند. یا دلیل آرامش خاطر دبیر کل حزب الله، اطمینان او در مورد ظرفیت‌های نظامی حزب است که این روز‌ها به سرعت در حال گسترش است؟ یه هر دو مورد؟

اگر مراکز پژوهش‌های راهبرد‌های نظامی و سیاسی اسرائیل به دنبال تحلیل صحبت‌های نصرالله و دریافت زبان بدن و لحن او هستند، اعراب و مسلمانان در محور مقاومت نیز باید تلاش مشابهی داشته باشند، چرا که سخنرانی اخیر دبیر کل حزب الله، پر از اطلاعات مهم بود و ارائه خوانش‌های دقیقی از آن، می‌تواند تاثیر مثبتی در فهم تحولات منطقه داشته باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها