کد خبر: 645984
تاریخ انتشار :

حواشی بی‌پایان طرح صیانت؛ بازگشت به صحن مجلس قوت گرفت

آخرین خبر/ حواشی تصویب و سپس ابطال رای کمیسیون مشترک در خصوص «طرح صیانت» همچنان ادامه دارد. به نحوی که صبح امروز صحن مجلس دقایقی ملتهب گردید و تعدادی از نمایندگان خواستار بررسی بیشتر و دقیق‌تر «طرح صیانت» شدند.

حواشی بی‌پایان طرح صیانت؛ بازگشت به صحن مجلس قوت گرفت
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تعدادی از نمایندگان درباره بررسی تصویب طرح صیانت بدون قرار قبلی و در زمانی که نمایندگان مجلس مشغول تصویب کلیات بودجه سال ۱۴۰۱ هستند، گله کردند. همچنین برخی دیگر از نمایندگان مجلس در تلاش هستند تا با جمع آوری امضا، طرح صیانت را از اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی خارج کرده و بررسی آن، در صحن علنی مجلس صورت گیرد.

۱۳۰ نماینده خواستار بازگشت طرح صیانت به صحن علنی شدند

به‌گزارش تسنیم، جلیل رشیدی کوچی نماینده مرودشت در مجلس از ارسال نامه جمعی از نمایندگان به هیئت رئیسه به منظور بازگشت طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی  به جلسه علنی خبر داد. وی با بیان اینکه تا کنون 130 تن از نمایندگان این نامه را امضا کرده‌اند و جمعآوری امضا ادامه دارد بیان کرد: این نمایندگان طبق تبصره 2 ماده 167 آیین‌نامه خواستار بازگشت طرح مذکور برای بررسی در جلسه علنی شده‌اند.

آزادیخواه: متن طرح صیانت در کمیسیون مشترک تغییر کرده است

 احد آزادیخواه  هم در تذکر شفاهی خود، گفت: نمایندگان مجلس براساس اصل ۸۵ قانون اساسی رأی دادند که طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در کمیسیون های ویژه بررسی شود بنابراین اگر اعضای کمیسیون قبل از ارائه طرح به شورای نگهبان محتوایی که مجلس به آن رأی داده است را تغییر دهند در واقع طرح را مخدوش کرده اند.

طرح صیانت ناقص و غیرقابل اجرا است

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس و نماینده مردم آباده در گفتگو با خبرگزاری موج، نامه معاونت قوانین مجلس برای غیرقانونی خواندن تصویب طرح صیانت در کمیسیون ویژه را اقدام مثبتی دانست و گفت: این معاونت در چارچوب درستی حرکت کرد و با توجه به حواشی به وجود آمده در تصویب طرح صیانت، درحال حاضر بیش از ۹۰ نفر از نمایندگان در حال جمع آوری امضا هستند تا این طرح از اصل هشتاد و پنجی خارج شده و در صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

بیگی‌نژاد:عده‌ای سوپرمن بازی در می‌آورند

در ادامه  هادی بیگی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس در تذکری در مورد برخی انتقادات نسبت به طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی، گفت: این طرح در صحن علنی مطرح و تصویب و سپس با موافقت نمایندگان به کمیسیون مشترک برای بررسی ارجاع شد. وی ادامه داد: سپس رئیس مجلس خواستار برگشت این طرح به صحن شد و مجدداً رأی‌گیری و برای بررسی به کمیسیون مشترک ارجاع شد اما امروز عده‌ای سوپرمن بازی در می‌آورند و از این طرح انتقاد می‌کنند.

هیات رییسه مجلس در مورد ایراد معاونت قوانین تصمیم‌گیری می‌کند

با این حال نظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس آنچه که کمیسیون ویژه باید بررسی کند باید مطابق همان طرحی باشد که مجلس به این کمیسیون ارجاع داده است. ولی معاونت قوانین مجلس که طرح ها و پیشنهادها را بارگذاری می‌کند، ایراداتی به روند تصویب کلیات طرح حمایت مجازی در کمیسیون ویژه گرفته است. وی ادامه داد: در این باره باید هیات رییسه مجلس طبق گزارشی که معاونت قوانین ارائه کرده است، تصمیم گیری و نظر بدهد.

تقی‌پور: ابطال طرح صیانت خباثت رسانه‌ای است!

در همین راستا رئیس کمیسیون ویژه طرح صیانت اظهارات تند و عجیبی را مطرح و ابطال کلی طرح صیانت را یک شوخی بی مزه و خباثت رسانه ای دانست. به گزارش انتخاب، رضا تقی پور گفت: برخی رسانه‌ها از ابطال رای به کلیات این طرح گفته‌اند که یک شیطنت و خباثت رسانه‌ای است و امیدوارم رسانه‌ها در درج این عنوان دقت کنند به ویژه آنکه تعدادی از رسانه‌ها از این نامه با عنوان ابطال کلی طرح نام برده اند که یک شوخی بی مزه است.

گفتنی است، این طرح طی ماه‌های گذشته با انتقادات زیادی مواجه شده است. کمیسیون مربوطه تاکید می‌کرد که به ابهامات و انتقادات پاسخ خواهد داد با این حال برآوردی از فضای افکارعمومی نشان می‌دهد که منتقدان در طیف‌های مختلف همچنان ابهامات مهمی درباره آن دارند.

به گزارش تسنیم، طبق تبصره دو ماده 167 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی چنانچه پانزده نفر از نمایندگان تقاضای لغو رسیدگی طرح یا لایحه طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی را تا قبل از تأیید شورا‌ی‌نگهبان از مجلس داشته باشند این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده (165) آیین‌نامه داخلی مطرح می‌گردد و درصورت تصویب این تقاضا، رسیدگی به لایحه یا طرح طبق آیین‌نامه داخلی ادامه می‌یابد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها