کد خبر: 646026
تاریخ انتشار :

اظهارات متناقض آمریکا درباره مذاکرات هسته ای

فارس/ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه مذاکرات وین از تماس‌ها برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران جدا است، گفت در وین هنوز مسائلی وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آنها وجود ندارد.

اظهارات متناقض آمریکا درباره مذاکرات هسته ای
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در ادامه بازی‌های رسانه‌ای آمریکا با افکار عمومی درخصوص مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین، وزارت خارجه این کشور بار دیگر به بیان اظهارات متناقض پرداخت.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری روزانه مدعی شد: «ما در مذاکرات هسته‌ای پیشرفت زیادی داریم و به توافق احتمالی با ایران نزدیک هستیم».

به نوشته رسانه‌های آمریکایی پرایس اما تصریح کرد: «در مذاکرات با ایران هنوز مسائلی وجود دارد و هیچ توافقی قبل از حل آنها وجود ندارد».

وی با انداختن توپ به زمین ایران، ادعا کرد: «اگر ایرانی‌ها در مذاکرات جدی باشند، فکر می‌کنیم بتوانیم در مدت زمان کوتاهی به توافق برسیم».

این دیپلمات آمریکایی درباره برخی گزارش‌های تاییدنشده درباره برخی مفاد پیش‌نویس احتمالی توافق در وین، گفت: «مذاکرات هسته‌ای در وین جدا از تماس‌های ما برای آزادی آمریکایی‌ها در ایران است».

این اظهارات در حالی است که شامگاه چهارشنبه گفته شد «علی باقری» مذاکره‌کننده ارشد ایران در سفری کوتاه از وین راهی تهران می‌شود و از دیگر سو، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی برای انجام رایزنی‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین می‌رود.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها