کد خبر: 646138
تاریخ انتشار :

سفارت ایران اطلاعیه داد

سفارت ایران در ورشو با اشاره به دستور وزارت کشور لهستان مبنی بر باز بودن همه مبادی ورودی به لهستان به روی اتباع اوکراینی و غیراوکراینی، اعلام کرد: این سفارتخانه در حال هماهنگی با طرف لهستانی برای اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران است.

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی بحران اخیر در اوکراین سفارت جمهوری اسلامی ایران در لهستان اطلاعیه‌ای در خصوص اتباع ایرانی مقیم اوکراین صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در اولین روز از وقوع بحران و اعلام وضعیت اضطراری در اوکراین با هدف کمک به هموطنان ساکن در این کشور، اقدام به تشکیل ستاد حمایت از ایرانیان کرده است. این ستاد با هدف تسهیل ورود هموطنان به لهستان و بازگشت آنان به کشورمان مکاتباتی را با وزارت خارجه محل انجام داده است.

بر اساس این اطلاعیه و براساس اعلام وزارت کشور لهستان، همه مبادی ورودی به لهستان ( ۸ نقطه مرزی) به روی اتباع اوکراینی و غیراوکراینی جهت ورود باز است و اتباع خارجی نیاز به روادید لهستان نداشته و صرفاً با داشتن گذرنامه معتبر و اقامت قانونی در اوکراین می‌توانند به مدت ۱۵ روز در لهستان حضور داشته باشند.

علاوه بر این، براساس اعلام وزارت کشور لهستان گواهی واکسن و PCR جهت ورود مورد نیاز نیست.

براساس این اطلاعیه اتباع خارجی می‌توانند همراه با خودروهای خود با داشتن مدارک معتبر وارد لهستان شوند و براساس اعلام اداره مرزبانی، در مبادی ورودی اماکن محدودی جهت پذیرایی مختصر و حتی در صورت لزوم اقامت یک شب در نظر گرفته شده است.

* هماهنگی با طرف لهستانی جهت اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران

در این بیانیه همچنین آمده است که سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو در حال هماهنگی با طرف لهستانی جهت اخذ مجوز پرواز مستقیم برای انتقال هموطنان از ورشو به تهران است.

براساس بیانیه سفارت ایران در وروش اطلاعات کامل مربوط به اتباع خارجی جهت ورود به لهستان در لینک زیر قابل مشاهده است:

https://poland.mfa.gov.ir/files/poland/newspics/1775776391_140012061246.pdf

براساس اعلام سفارت ایران در وروشو کارمندان این سفارتخانه به صورت ۲۴ ساعته با شماره تماس ۰۰۴۸۵۰۲۷۸۰۶۳۱ پاسخگوی هموطنان است و ضمناً یک گروه تلگرامی با شماره مذکور نیز فعال شده است.

به گزارش فارس، از ابتدای آغاز بحران جاری در منطقه اورآسیا، وزارت امور خارجه ستاد ویژه‌ای را به ریاست معاون اداری مالی و با عضویت معاون کنسولی و امور ایرانیان، مدیرکل سیاسی اوراسیا و عضویت وبیناری سفیر ایران در کیف به منظور رصد آخرین تحولات و به ویژه تنظیم دستورالعمل‌های لازم برای ارائه تسهیلات به هموطنان مقیم در این کشور و اعلام شرایط ویژه به سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای همجوار با اوکراین برای برقراری هرگونه تسهیلات به منظور مساعدت به خروج ایرانیان مقیم در شرایط اضطراری، تشکیل داده است. 

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها