کد خبر: 646344
تاریخ انتشار :

خبر خوش مجلس؛ حقوق سربازان ١٠ برابر شد

محسن دهنوی، نماینده مجلس از افزایش ١٠برابری حقوق سربازان خبر داد.

خبر خوش مجلس؛ حقوق سربازان ١٠ برابر شد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

موضوع سربازی یکی از دغدغه‌های اصلی این روز‌های جوانان است؛ هرچند تلاش‌های زیادی برای حذف سربازی شده، اما هنوز این مهم تحقق نیافته و مشکلات سربازان همچنان ادامه دارد. اما مساله مهم در اینجا آن است که حداقل تا زمانی که مساله سربازی حل شود و شاهد حذف سربازی اجباری باشیم، سربازان بتوانند شرایط بهتری را داشته باشند.

محسن دهنوی، نماینده مجلس در این باره در یک برنامه اینستاگرامی گفته است: از زمانی که وارد مجلس شدم، سربازی یکی از دغدغه‌های من بود و یکی از چالش‌های کشور نیز است. در حال حاضر سه میلیون مشمول غایب داریم و براساس آنچه گفته می‌شود، سربازی یکی از سه علت اصلی تاخیر در ازدواج محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: از این رو نباید تا زمانی که لایحه جدید داشته باشیم و اصلاحاتی انجام شود، دست روی دست گذاشت. در یک بازدید میدانی که انجام شد دیدم سربازانی هستند که دو روز غذای گرم نخورده‌اند. سال٩٩ حقوق سربازان کمتر از ۴٠٠هزار تومان بود و در لایحه بودجه ١۴٠٠ ما مساله حقوق سربازان را پیگیر شدیم. اگر قرار است طبق قانون فرد به سربازی برود، حقوقش هم باید طبق قانون باشد که تا آن زمان اینطور نبود و حقوق و مزایا طبق قانون اجرا نمی‌شد.

به گفته محسن دهنوی، ٢۵٠٠میلیارد تومان در آن زمان برای حقوق سربازان منابع در نظر گرفته شده بود که گفتیم منابع افزایش و به ۴۵٠٠میلیارد تومان رسید. همچنین در مجلس ٣٠٠٠میلیارد تومان به حقوق و ٢هزار و ۶٠٠میلیارد تومان نیز برای خوراک و پوشاک در نظر گرفته شد و حقوق پرداختی هم به میانگین یک میلیون و ۴٠٠هزار تومان رسید و هیج سربازی زیر یک میلیون تومان حقوق نگرفت.

دهنوی توضیح داد؛ امسال هم دوباره مساله حقوق سربازان را پیگیری کردیم. دولت قصد داشت به حقوق سربازان ١٠درصد اضافه کند. اما مگر چه چیزی ١٠ درصد افزایش قیمت داشته که بخواهیم به سربازان ١٠درصد افزایش حقوق بدهیم؟ بنابراین در مصوبه کمیسیون تلفیق آوردیم که حقوق سربازان در مناطق غیر عملیاتی ۶٠ و در مناطق عملیاتی ٧٠درصد حداقل حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح باشد. سربازان متاهل نیز ٩٠درصد حقوق کارکنان نیرو‌های مسلح حقوق دریافت کنند. در واقع باتوجه به اینکه حداقل حقوق نیرو‌های مسلح ۵میلیون و ۶٠٠هزار تومان خواهد شد، سربازان سال آینده کمتر از سه میلیون و ۴٠٠هزار تومان دریافت نخواهند کرد و میانگین حقوق سربازان از ۴٠٠هزار تومان طی دو سال به ۴میلیون تومان می‌رسد، یعنی ١٠برابر افزایش.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها